• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402051609606
  • خبرنگار : 50513

فرمانده انتظامی استان زنجان:

امنیت، لازمه توسعه کشور است

امنیت، لازمه توسعه کشور است

ایسنا/زنجان فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پلیس از مردم و برای مردم است و افزایش احساس امنیت به طور ذهنی و عینی یکی از اهداف مهم نیروهای مسلح است.

سردار محمد طراقیه صبح امروز (۱۶ مردادماه) در آیین تودیع و معارفه دادستان نظامی استان زنجان، اظهار کرد: نیروهای مسلح یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت در حکمرانی هستند و هر چقدر اقتدار این افراد بیشتر باشد زمینه‌ساز امنیت بیشتری خواهند بود.

وی با بیان اینکه امنیت بستر توسعه در عرصه‌های گوناگون است، متذکر شد: پلیس از مردم و برای مردم است و افزایش احساس امنیت به طور ذهنی و عینی یکی از اهداف مهم نیروهای مسلح است. از دیرباز حاکمان از هر نوع ماهیتی که داشته‌اند، برای حفظ امنیت ملت تلاش کرده‌اند.

طراقیه با بیان اینکه خدمت به مردم هدف مشترک همه ما است، تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی از دیگر اهداف ما است. صیانت و پیشگیری کارکنان در راستای رسیدن به همه اهداف موردنظر بسیار حائز اهمیت است.

این مقام انتظامی متذکر شد: هر چقدر آموزش کارکنان بیشتر باشد و اعتماد به نفس کارکنان در حین اجرا ماموریت‌ها بالا برود به همان میزان به بیشتر شدن اقتدار آنها تاثیر می‌گذارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان ادامه داد: نیروهای مسلح ما مومن، متعهد و گوش به فرمان ولی زمان هستند به همین دلیل در مقایسه با ارتش‌های جهان، تخلف‌های نیروهای ما انگشت‌شمار است. لازم به ذکر است که بیش از پنج مجمع کشوری، ۱۰۰ کمیسیون استانی و بیش از ۴۰۰ کارگروه در امر پیشگیری از وقوع جرم فعال است.

رحیم رحیمی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، ۲۰ درصد کاهش ورودی پرونده داشته‌ایم و میانگین رسیدگی به پرونده‌ها نیز به ۲۸ روز کاری رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال برای رعایت حقوق شهروندی در تک‌تک یگان‌ها حاضر شدیم و نظارت‌ها را از کلانتری تا پاسگاه و نیروی انتظامی افزایش دادیم، تشریح کرد: امسال ۳۵ مورد بازرسی از یگان‌های شیفت نوروزی انجام شد. علاوه بر حفظ استقلال نیروهای مسلح، تعامل خوبی با این نیروها داریم و در زمینه نظارت بر رعایت حقوق شهروندی نیز انجام وظیفه کرده‌ایم.

رحیمی با بیان اینکه امنیت، ضامن بقای حکومت است، اظهار کرد: نیروهای مسلح دارای قدرتی هستند که اگر مرتکب جرمی شوند کوچک‌ترین آن می‌تواند به امنیت ملت ضربه بزند و سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای پیشگیری از جرائم امنیتی تشکیل شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه انتظار دارد اگر فردی دچار تخلف شد با قانون خاص به آن رسیدگی شود؛ سازمان قضایی نیروهای مسلح به جرایم نیروهای نظامی و امنیتی رسیدگی می‌کند تا این نیروها با حفظ سلامت و اقتدار خود، خاری در چشم دشمنان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha