• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402051609646
  • خبرنگار : 50513

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

شأنیت مسئولان خدمت به مردم است

شأنیت مسئولان خدمت به مردم است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: شرایط کنونی مسئولان ارشد نظام در هماهنگی با هم، برای اداره امور پای کار هستند.

آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز (۱۶ مردادماه) در آیین تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه در شرایط کنونی مسئولان ارشد نظام در هماهنگی با هم، برای اداره امور پای کار هستند، اظهار کرد: روسای قوای مجریه، قضاییه و مقننه کشور برای حل مسائل و مشکلات در میدان هستند و به صورت عملی موضوعات مختلف را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت و رفع تخاصمات از وظایف حکومت اسلامی است و این مهم بر دوش قضات و کارکنان دستگاه قضایی قرار دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شأنیت مسئولان خدمت به مردم است، تصریح کرد: انجام وظیفه در نظام جمهوری اسلامی، ذخیره آخرت است.

وی اضافه کرد: مجموع پرسنل قضایی استان زنجان برگزیده و با سابقه درخشان هستند و خدمت صادقانه این افراد قابل تقدیر است.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه همدلی‌ها و گره‌گشایی‌ها باید بیش از پیش باشد، اظهار کرد: بین دستگاه قضایی و سیستم اجرایی در استان هم‌فکری و همراهی خوبی در بهبود امور وجود داشته است.

محسن افشارچی با بیان اینکه تعدد قوانین از چالش‌های پیش روی حل مسائل است تصریح کرد: خوانش و تفسیر قوانین می‌تواند تسهیلگرانه یا سخت‌گیرانه باشد از این رو دستگاه قضایی می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد کارها داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان همچنین تعدد مراکز تصمیم‌گیر از دیگر چالش‌های حل مسائل است و این‌گونه موارد به شکل یک زنجیر در پیش پای سیستم اجرایی قرار می‌گیرد و مدیران اجرایی را محدود می‌کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه قضایی برای قوه مجریه می‌تواند زمینه حرکت ایجاد کند، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در گره‌گشایی نقش بی‌بدیلی دارد. در برخی موارد گره‌هایی ایجاد می‌شود که مدیران توان و قدرت عمل پیدا نمی‌کنند؛ در این شرایط هم‌فکری و همراهی دستگاه قضایی بسیار موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha