• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402051609851
  • خبرنگار : 50294

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت:

۱۸۶ میلیون دلار کالا از کردستان صادر شده است

۱۸۶ میلیون دلار کالا از کردستان صادر شده است

ایسنا/کردستان معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی چهار ماهه ابتدای سال جاری ۱۸۶ میلیون دلار کالا از استان کردستان صادر شده است.

طاها سمیعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که  صادرات سایر گمرکات ما ۹۷ میلیون دلار بوده گفت: در نهایت جمع کل صادرات ۲۸۳ میلیون دلار بوده است وحجم کل مبادلات شامل واردات، صادرات و ترانزیت از مرزهای استان یک‌هزار و ۶۸۴ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با توجه به اینکه کردستان استانی مرزی است و دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه تجارت مرزی بوده لذا به عنوان یکی از دروازه‌های تجاری به سمت کشورهای عراق و سوریه و نهایتاً دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

سمیعی یادآور شد: کردستان به عنوان دومین مرز ترانزیت کشور شناخته می‌شود و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه صادرات در سطح استان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: واردات کردستان از طریق ثبت سفارش نیز مبلغی معادل ۸۰ میلیون دلار و ترانزیت هزار و ۳۲۱ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: عمده اقلام صادراتی شامل محصولات کشاورزی و باغی، محصولات شیمیایی، معدنی و محصولات صنعتی بوده که به کشورهای هدف مثل عراق، ترکیه، سوریه و هند صادر شده است.

سمیعی اظهار کرد: اقلام عمده وارداتی در این مدت نیز شامل شمش آلومینیوم، ضایعات آلومینیوم، استرج فیلم، قطعات یدک پکیج بوده است.

وی با اشاره به اقلام عمده وارداتی بازارچه‌ها افزود: ماشین لباسشویی و ظرفشویی، یخچال فریزر، کولر کولر گازی، لوازم متفرقه و آشپزخانه از دیگر محصولات وارداتی استان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha