• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051610121
  • خبرنگار : 50034

آزادسازی ۳۵۰هکتار از حریم رودخانه‌های همدان

آزادسازی ۳۵۰هکتار از حریم رودخانه‌های همدان
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از آزادسازی حد بستر و حریم بیش از ۳۵۰ هکتار از رودخانه های استان همدان خبر داد.

رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه مطالعه، لایروبی و ساماندهی رودخانه های استان همدان در دستور کار شرکت قرار دارد، افزود: میزان طول کل رودخانه های اصلی استان ۱۵۰۰ کیلومتر بوده که از این میزان بیش از ۶۰۰ کیلومتر آن مطالعه شده است.

وی میزان طول کل رودخانه های مطالعه شده را بر اساس حوضه آبریز شامل ۹۴ کیلومتر از رودخانه ها حوضه آبریز سفیدرود، ۲۳۱ کیلومتر حوزه آبریز فلات مرکزی و ۲۷۵ کیلومتر حوضه آبریزکرخه عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی لازم برای مطالعه ۶۲۶ کیلومتر دیگر از رودخانه ها استان صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین تاکنون بیش از ۲۵۰ کیلومتر از رودخانه های استان نشانه گذاری (رپرگذاری) شده و برنامه کاری امسال نشانه گذاری بیش از ۷۲ کیلومتر دیگر از رودخانه های استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از مطالعه ساماندهی مرحله دوم بازه های دارای پتانسیل خطر سیلاب به ویژه در بازه های جمعیتی شهری و روستایی به طول ۶۵ کیلومتر یاد کرد و افزود: برنامه سال جاری مطالعه مرحله دوم نیز به طول ۲۰ کیلومتر از نقاط دارای خطر پتانسیل سیلاب در دستور کار است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، وی از آزادسازی حد بستر و حریم بیش از ۳۵۰ هکتار از رودخانه های استان خبر داد و گفت: برنامه کاری سال جاری در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، آزادسازی ۱۴ هکتار دیگر از حریم و بستر رودخانه های استان است.

اخلاص‌مند با اشاره به لایروبی بیش از ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان در سنوات اخیر خاطرنشان کرد: نقاط آسیب پذیر در رودخانه های استان شناسایی شده و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱ کیلومتر از روخانه های استان در قسمت های دارای نقاط آسیب پذیر و خطرپذیر، لایروبی شود.

وی از اصلاح ۳۹ مورد از نقاط تقاطعی بر روی رودخانه ها استان خبر داد و اضافه کرد: بیشتر نقاط تقاطعی شناسایی شده مربوط به حوزه راه و شهرسازی است که رایزنی های لازم برای اصلاح این نقاط در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از ۹ پرونده مطرحه در کمیسیون ماده ۳ در زمینه آزادسازی دو کیلومتر از حد و بستر حریم رودخانه گنجنامه خبر داد و گفت: رسیدگی پرونده‌ها انجام و عمدتا منجر به صدور رأی شده که به محض صدور آرای تمامی پرونده ها، عملیات آزادسازی دو کیلومتر از حریم رودخانه با همکاری دستگاه های ذیربط شروع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha