• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402051710172
  • خبرنگار : 50210

بالاخره برق به بیمارستان ولیعصر اراک رسید/پایان انتظار ۲۰ ساله نزدیک است

بالاخره برق به بیمارستان ولیعصر اراک رسید/پایان انتظار ۲۰ ساله نزدیک است

ایسنا/مرکزی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پروژه بزرگ برق رسانی به بیمارستان ولیعصر با همکاری دستگاه های مختلف با موفقیت و به خوبی انجام شد.

عباس ملاطایفه در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) و تامین زیرساخت های آن بیان کرد: در پروژه بیمارستان ولیعصر برای تامین برق تقریبا ۱۳۶۰ متر کانال کشی با ۷۶۰۰ متر کابل ۲۰ کیلوولت آلومینیومی در ۴ رشته در عمق یک متر و ۲۰ سانتیمتر اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه در این اقدام بزرگ تمام دستگاه های اجرایی اعم از شرکت توزیع برق به عنوان مجری کار، خدمات موتوری شهرداری، آبفا، مخابرات، پلیس راهور و شرکت گاز همکاری بسیار خوبی داشتند، افزود: در انتقال برق به پروژه، کار سنگینی انجام گرفت چراکه کار در شلوغ ترین منطقه شهر انجام شد و در نهایت برق ۲۰ کیلوولت از دو پست برق تامین شد.

ملاطایفه افزود: فاز اول انتقال برق به طول ۸۳۰ متر از مقابل بازار تاریخی اراک تا ابتدای خیابان محسنی کابل کشی شد و ادامه، برق رسانی تا ابتدای کوچه انتقال خون به صورت هوایی انجام شد. فاز دوم به طول ۵۳۰ متر و عبور عرضی از پارک ملت، خیابان پیروزی تا ابتدای کوچه انتقال خون نیز در روزهای اخیر انجام گرفت و در نهایت این دو فاز به پست اصلی برق بیمارستان متصل شدند و برق به بیمارستان رسید.

وی درخصوص تامین دیگر زیرساخت ها و انشعابات بیمارستان بیان کرد: یک پروژه گازرسانی به بیمارستان باقی مانده است که کوچکتر از پروژه برق رسانی است. پیمانکار پروژه انتخاب شده و ایستگاه گاز ۵ هزار مترمکعبی نیز تامین شده است. برای اینکار باید قبل از میدان ولیعصر در قالب یک عبور عرضی، کندمانی به عمق ۶ متر انجام گیرد. ایستگاه مورد نظر ساخته شده است و در محل پروژه مستقر و در پارکینگ قدیمی بیمارستان به شکل هوایی به موتورخانه بیمارستان متصل می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه آب پروژه وصل شده است و برای شبکه فاضلاب، پیمانکار انتخاب شده و خرید قطعه باید انجام شود که کار دشواری نیست، گفت: برای تامین شبکه مخابراتی پروژه یک فیبر نوری نیاز است که کار سختی نیست و تلفن مجموعه نیز در قالب سیستم ویپ تامین خواهد شد. یک دکل تقویت کننده بی تی اس نیز نصب می شود و مذکرات لازم در این راستا نیز انجام شده است.

ملاطایفه با بیان اینکه پروژه در حال حاضر به پیشرفت ۹۲ درصدی رسیده است، گفت: کار جدی باقی نمانده است، اما به هرحال هشت درصد انتهایی نیز کار کمی نیست. برای افتتاح پروژه زمان اعلام نمی کنیم، اما برنامه داریم که تا آخر سال پروژه به نقطه مطلوب برسد تا انتظار ۲۰ ساله مردم به پایان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha