• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051710199
  • خبرنگار : 71660

آنتونوف: رایزنی‌ها در جده هیچ موفقیت دیپلماتیکی نداشت

آنتونوف: رایزنی‌ها در جده هیچ موفقیت دیپلماتیکی نداشت

سفیر روسیه در آمریکا گفت اظهارات دولت آمریکا درباره کارآمدی رایزنی‌ها در نشست جده پیرامون صلح اوکراین «خیالی واهی» است و آنها هیچ حمایتی از طرح بدنام «فرمول صلح» کی‌یف نکردند و این رایزنی‌ها هیچ موفقیت دیپلماتیکی به همراه نداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا بیان کرد: ما یک تلاش نافرجام دیگر را درخصوص خیال واهی دولت آمریکا مشاهده کردیم. هیچ موفقیت دیپلماتیکی در جده وجود نداشت. واشنگتن تلاش کرد تا تصویر زیبایی از حمایت آمریکا از کشورهای «جهان جنوب» جهت انزوای روسیه نشان دهد.

او در ادامه با اشاره به نشست جده درباره صلح اوکراین تصریح کرد: نتیجه‌ای که از این نشست انتظار می‌رفت، این بود که هیچ موضع مشخصی جهت حل‌وفصل بحران اوکراین وجود نداشت و از «فرمول صلح» بدنام کی‌یف تحت هیچ شرایطی حمایت نشد.

سفیر روسیه در آمریکا افزود: مایلیم بدانیم که چطور ممکن است درباره مسائل مربوط به امنیت روسیه بدون در نظر گرفتن منافع ملی این کشور صحبت کرد. آیا همچنان مشخص نیست که در چنین شرایطی رسیدن به نتایجی مشخص غیرممکن است؟ اقدامات «صلحبانان» واشنگتن در حد بررسی نیست. هیچ چیزی جز استانداردهای دوگانه نیست. آن‌ها اول کشور ما را از روند مذاکرات خارج می‌کنند، سپس علنا ما را به عدم تمایل به مشارکت در حل‌وفصل بحران در شرق اروپا متهم می‌کنند.

آناتولی آنتونوف در پایان افزود: ما صحبت‌های ریاکارانه‌ای درباره صلح می‌شنویم و در عین حال ایالات متحده تانک‌های آبرامز به دست‌نشانده‌هایش ارسال می‌کند. پوچ و عبث بودن چنین رویکردی بسیار ویرانگر است. تمامی این اقدامات منجر به تلفات انسانی بزرگی در سمت نیروهای مسلح اوکراین می‌شود و بی‌شک چشم‌انداز صلح را با تاخیر مواجه می‌کند.

در تاریخ پنجم و ششم اوت (۱۴ و ۱۵ مرداد) نمایندگانی از ۴۰ کشور از جمله هند، چین، و آمریکا در نشست جده پیرامون صلح در اوکراین شرکت کردند؛ اما روسیه در این نشست غایب بود و همین مساله موجب واکنش‌های تندی از سوی مقامات این کشور شد.

روسیه که در این نشست دعوت نشده بود، اعلام کرد، یک راه‌حل زمانی امکان‌پذیر است که کی‌یف حملات خصمانه و تروریستی خود را متوقف کرده و غرب از ارسال سلاح به اوکراین دست بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha