• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402051710219
  • خبرنگار : 50039

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گرگان عنوان کرد:

موفقیت جهاددانشگاهی در تجاری‌سازی فناوری‌ها/ جهاددانشگاهی کارگاه نخبه پروری است

موفقیت جهاددانشگاهی در تجاری‌سازی فناوری‌ها/ جهاددانشگاهی کارگاه نخبه پروری است

ایسنا/گلستان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان گرگان با اشاره به موفقیت جهاددانشگاهی در تجاری‌سازی فناوری‌های کسب کرده، گفت: پیشینه چهار دهه‌ای این نهاد علمی نشان می‌دهد فعالیت‏‌های انجام شده در آن می‌تواند در توسعه بنیان علمی کشور مثمرثمر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین‌امین قرایی صبح امروز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به فرمان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و روز خبرنگار اظهار کرد: بی‌شک مهارت‌آموزی و ترویج و بهره‌مندی از علوم سرلوحه کار مجموعه فاخر جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه این مرکز جهادی از بدو تشکیل، پشتوانه‌ای مهم و بزرگ کاربردی و قوی در عرصه مهارت‌آموزی و ترویج علم در جامعه بوده، ادامه داد: با نگاهی اجمالی به پیشینه چهار دهه‌ای این نهاد علمی می‌تواند دید که قالب فعالیت‏‌های دانشجویی انجام شده این مرکز می‌تواند در توسعه بنیان علمی کشور مثمرثمر باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان گرگان اعتماد به جهاد دانشگاهی در حوزه تولید علم را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: اگر بگوئیم که «جهاد دانشگاهی» علاوه بر اینکه کارگاه مهارت‌آموزی بوده، از پشتوانه‌های کاربردی و قوی در ترویج علم است.

وی داشتن روحیه خودباوری، استقلال، ‌امید به آینده، اعتماد به جوانان را از شاخصه‌ها و مؤلفه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی برشمرد و خاطرنشان کرد: این مرکز به خوبی توانسته با عملکرد عالی و متواضعانه و به دور از ریا، با بهره‌مندی از توان جوانان برومند ایران اسلامی، اهداف مدنظر را یکی پس از دیگری عملی کند.

حجت الاسلام و المسلمین قرایی با تأکید بر اینکه «جهاددانشگاهی» با افزایش تنوع موضوعات علمی و افزایش مشارکت دانشجویان در حوزه‌‏‌های مختلف باعث مشارکت این قشر در سرنوشت جامعه شده است، اضافه کرد: در شرایط فعلی تداوم این مسیر ضروری بوده و قطعاً جهاد دانشگاهی با انجام فعالیت‌های شاخص علمی، فناورانه و فرهنگی سهم عمده‌ای را در خودباوری مردم متدین ایران و همچنین ترویج فرهنگ دانش‌بنیانی در کشور داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجاری‌سازی فناوری‌های کسب شده از ابتکارات این مجموعه است، تصریح کرد: این مسأله از نیازهای استراتژیک کشور بوده و این نهاد مقدس در زمینه‌های سلول درمانی، درمان ناباروری، بانک خون بندناف جنین، بذرهای هیبریدی، اصلاح نژاد دام و ده‌ها فعالیت دیگر خوش درخشیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha