• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051710285
  • خبرنگار : 50093

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی:

سفرهای هوایی از چرخه جابجایی زائران اربعین در حال خارج شدن است

سفرهای هوایی از چرخه جابجایی زائران اربعین در حال خارج شدن است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: سفرهای هوایی تقریبا از چرخه جابجایی زائران اربعین در حال خارج شدن است و دیگر برای زائران نمی‌صرفد که بخواهند برای یک سفر چند روزه مبالغ هنگفتی پرداخت کنند.

فرهاد دوایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت پروازهای اربعین اظهار کرد: در حال حاضر پروازهای ۴ ایرلاین از مشهد به عراق برای اربعین هماهنگ شده و سایر ایرلاین‌ها نیز در شرف اخذ مجوز برای پروازهای اربعین هستند.

وی افزود: برای ایام اربعین مشکل پروازی نخواهیم داشت، چرا که قیمت بلیت‌ها بالا رفته است. قیمت بلیت‌های اربعین به گونه‌ای بالا رفته که تمام قشرها نمی‌توانند از ظرفیت پروازی برای سفر به عراق در ایام اربعین استفاده کنند. در حال حاضر اکثر زائران به وسیله خودروی شخصی یا اتوبوس نسبت به سفر به عراق اقدام می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: سفرهای هوایی تقریبا از چرخه جابجایی زائران اربعین در حال خارج شدن است و دیگر برای زائران به صرفه نیست که بخواهند برای یک سفر چند روزه مبالغ هنگفتی پرداخت کنند.

استفاده از هواپیما فقط برای قشر خاص

دوایی ادامه داد: هر بلیت رفت و برگشت از مشهد به عراق حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان آب می‌خورد. با این هزینه یک خانواده ۴ نفره از پس خرج و مخارج هزینه‌های سفر هوایی برنخواهند آمد. از همین رو استفاده از هواپیما تنها برای یک قشر خاص است.

وی گفت: در حال حاضر هفته‌ای حدود ۱۰ تا ۱۲ پرواز از مشهد به عراق تدارک دیده شده است که این میزان در ایام نزدیک به اربعین به ۲۰ تا ۲۵ پرواز از مشهد به عراق در هفته خواهد رسید.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان کرد: امیدوارم دولت یارانه‌ای برای سفرهای هوایی به عراق و نجف در نظر بگیرد تا زائران بتوانند از ظرفیت هوایی برای سفرهای خود استفاده کنند.

دوایی ادامه داد: در حال حاضر با کمبود بلیت پروازهای داخلی مواجه هستیم، اما به دلیل گرانی بلیت پروازهای خارجی مشکلی در کمبود بلیت‌های مشهد به عراق وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha