• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402051710454
  • خبرنگار : 50534

سد میرزاخانلو در شهرستان طارم امسال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید

سد میرزاخانلو در شهرستان طارم امسال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای زنجان در بخش طرح‌های عمرانی، خطوط انتقال آب و تاسیسات آبی به وضعیت مطلوبی رسید.

اکبر باقری صبح امروز (۱۷ مردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته طرح‌های بلوبین و مراش فعال شده و سد بلوبین با حدود ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی و سد مراش با بیش از۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و سد بلوبین در شهریورماه ۱۴۰۳ و سد مراش در اسفندماه ۱۴۰۳ به مرحله آبگیری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در راستای تسریع در اجرای این دو طرح مهم،از طریق انعقاد تفاهم‌نامه مالی (ماده ۵۶) با بانک صادرات مبلغ ۱۵۳ میلیارد تومان برای بلوبین و ۲۷۷ میلیارد تومان هم برای مراش در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اذعان کرد: آبرسانی از سد ایالو به شهر دندی در حال انجام است و به محض افتتاح سد ایالو که در شهریور ماه سال‌جاری اتفاق خواهد افتاد، خط انتقال آب این سد نیز که هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره‌برداری خواهد رسید و آب شرب شهر دندی را تامین خواهد کرد.

باقری یادآور شد: سد میرزاخانلو در شهرستان طارم نیز امسال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و آب شرب شهرهای چورزق، آب‌بر و روستاهای مسیر را تامین خواهد کرد.

وی به آخرین وضعیت سد تالوار نیز اشاره و تشریح کرد: این سد به همت وزارت نیرو در سال گذشته، آب شرب شهر همدان را تامین کرد و در اهداف این طرح مهم تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای شهرستان خدابنده دیده شده است.

این مسئول، سد مشمپا را از مهم‌ترین طرح‌های این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح از مرحله ارزیابی زیست‌محیطی با برگزاری دو مرحله پنل تخصصی از محیط‌زیست استان به سازمان محیط‌زیست کشور ارسال و با توجه به تامین آب پایدار برای استان از این سد با پیگیری‌های صورت گرفته تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و تا ۲ سال آینده نیز به مرحله آبگیری خواهد رسید.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha