• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402051710577
  • خبرنگار : 50294

مدیرعامل شرکت لاستیک بارز خبر داد:

افزایش ۳٥ درصدی گردش مالی لاستیک بارز در بانک‌های کردستان

افزایش ۳٥ درصدی گردش مالی لاستیک بارز در بانک‌های کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان گفت: میزان گردش مالی شرکت بارز در بانک‌های استان کردستان از پنج درصد در سال گذشته به ۳٥ درصد در سال جاری افزایش یافتە است.

کاوه مفاخری امروز (۱۷ مرداد) در نشستی با اصحاب رسانە استان کردستان، ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: طی یک سال گذشتە گروە صنعتی بارز کردستان با داشتن سهم ٥۰ درصدی تولید تایر در کشور هموارە پیشرو و لیدر این صنعت در کشور بودە است.

مفاخری بیان کرد: در حال حاضر شرکت بارز کردستان بزرگترین تولیدکنندە لاستیک رادیال سواری در کشور است.

وی اضافە کرد: ۲۵ درصد از لاستیک رادیال سواری کشور در محدوده ۱۳ تا ۲۰ اینچ در کردستان تولید می‌شود.

مفاخری خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلاتی کە وجود داشت لاستیک بارز کردستان با افزایش ۲٦ درصدی تولید تایر در چندماهە نخست سال‌جاری رکورد تولید در کشور را رقم زد.

وی اضافە کرد: خوشبختانە همە نیازمندی‌های لازم برای تولید پایدار شرکت بارز بە موقع تامین شدە و این افتخاری برای شرکت بارز کردستان است.

مفاخری علاوە بر روند رو بە رشد تولید، بە روند رو بە رشد کیفیت محصولات بارز کردستان اشارە کرد و افزود: محصولات لاستیک بارز دارای گواهی سلامت بودە و این نشان از کیفیت مطلوب محصولات این شرکت دارد.

وی ادامە داد: یکی از افتخارات بارز کردستان این است کە صدرصد نیروهای آن بومی استان هستند و توانستە با ایجاد اشتغال بومی و با کیفیت بە رسالت خود پایبند بماند.

مفاخری افزود: لاستیک بارز کردستان حائز رتبە اول صنعت تایر کشور بە لحاظ بهرەوری تولید، در سرانە مصرف انرژی است. 

وی در پایان از بازپرداخت ۱٤ درصدی بدهی لاستیک بارز کردستان خبر داد و یادآور شد: تا سال ۱٤۰٦ مابقی تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

در ادامە این نشست رحمانی مدیرکل بهرەبرداری شرکت بارز کردستان از شروع فاز توسعەای این شرکت خبر داد و گفت: میزان تولید این کارخانە در سال گذشتە ۳٨ هزار تن بودە کە با اجرای فاز توسعەای آن این ظرفیت بە ٤۰ هزار تن در سال جاری و در سال ۱٤۰٤ بە ٥۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

وی عنوان کرد: کارخانە لاستیک بارز کردستان، در راستای افزایش سرانە اشتغال صنعتی در استان تصویب و در سال ٨٨ تأسیس و از مهر ٨۹ تا خردادماە سال ۹۰ فعالیت‌های اجرایی آن برای سفارش ماشین‌آلات، ساخت سولەها و ساختمان و تجهیزات آن آغاز شد.

رحمانی ادامە داد: در سال ۱۳۹۳ گشایش اعتباری طرح و پروژە در بانک مرکزی انجام و بحث واردات ماشین‌آلات و ساخت ماشین‌آلات شروع و در سال ۹٦ بە بهرەبرداری رسید. 

مدیرکل بهرەبرداری لاستیک بارز کردستان بیان کرد: در سال‌های گذشتە ظرفیت اسمی کارخانە ۳٦ هزار تن بود، اما طرح توسعە تولید برای رساندن ظرفیت اسمی شرکت در مرحلە اول به ٤۰ هزار تن و مرحلە دوم ٥۰ هزار تن در دست اجرا است. 

وی اضافە کرد: شرکت لاستیک بارز کردستان در سال گذشتە با تولید ۳٨ هزار تن تولید انواع تایر رادیال سواری بالغ بر ٥ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقە لاستیک، بزرگترین تولید کنندە تایر رادیال سواری در کشور بودە و نسبت بە سال ۱٤۰۰ حدود ۱۱ درصد افزایش تولید داشتە است. 

رحمانی تصریح کرد: در مجموع با اجرایی شدن فاز توسعە شرکت لاستیک بارز کردستان، برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم مازاد بر اشتغال فعلی ایجاد می‌شود. 

وی ادامە داد: وجە تمایز گروە صنعتی بارز کردستان با سایر استان‌ها، استفادە از نیروهای جوان و متخصص، استفادە از تجهیزات پیشرفتە و قابلیت تست صددرصدی محصولات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha