• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402051710681
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی مکانیزه در تیران و کرون

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی مکانیزه در تیران و کرون

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: دو ایستگاه هواشناسی مکانیزه در این شهرستان تا نیمه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

علی محمدی‌کیا، امروز(سه‌شنبه، ۱۷ مرداد) در نشست با مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در محل فرمانداری تیران و کرون از نبود ایستگاه هواشناسی انتقاد و اظهار کرد: این خدمت یکی از مطالبات جدی مردم و جزء نیازهای زیرساختی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

وی افزود: در گذشته ایستگاه‌های سنتی وجود داشته، اما این موضوع پاسخگو نیاز نبوده و باید به‌روز رسانی انجام می‌شد که در سفر استاندار به شهرستان مطرح و جزء مصوبات استانی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با اشاره به ضرورت تسریع در راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی، تصریح کرد: هم‌افزایی از بودجه‌های شهرستانی و استانی برای این اقدام صورت گرفته تا اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها تا نیمه سال آینده دو ایستگاه مجهز و مکانیزه راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها در این خصوص همکاری خواهند کرد تا اینکه زیرساخت لازم فراهم شود و دستگاه‌ها توسط اداره کل هواشناسی تهیه و نصب شود.

به گفته محمدی‌کیا، در گذشته از ظرفیت هواشناسی شهرستان‌های مجاور استفاده می‌شد تا بتوانیم تخمین از وضعیت هوا و سامانه‌های بارشی و میزان آن داشته باشیم، اما وجود دو ایستگاه در بخش کرون و مرکزی ضرورت داشت.

۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای سامانه هواشناسی تیران و کرون

همچنین مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های راه‌اندازی هواشناسی باید در شهرستان فراهم شود، گفت: ۲۴ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای این موضوع اختصاص می‌یابد.

حمیدرضا خورشیدی ادامه داد: با همکاری مشترک مسئولان شهرستانی و استانی دو ایستگاه هواشناسی تیران و کرون راه‌اندازی و مردم از منفعت آن در پیش‌بینی‌ها استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه داده‌های هواشناسی برای بسیاری از حوزه‌ها لازم است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی، مدیریت بحران و عموم شهروندان برای فعالیت‌های روزانه خود به این دسته از اطلاعات نیاز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha