• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402051710700
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان عنوان کرد؛

ایجاد پاتوق اصحاب رسانه/ لزوم تشکیل صندوق خبرنگاران

ایجاد پاتوق اصحاب رسانه/ لزوم تشکیل صندوق خبرنگاران

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از کمک برای اختصاص مکانی در بافت قدیم شهر گرگان جهت گردهمایی‌های اصحاب رسانه خبر داد و گفت: تحقق این هدف مستلزم تشکیل صندوق خبرنگاران است.

محمدجواد ساوری، ظهر سه شنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز «خبرنگار» با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا گلستان ضمن دیدار و گفت‌وگو با معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، سردبیر و اعضای هیئت تحریریه این رسانه، اظهار کرد: در عصر حاضر خبر و خبررسانی در راستای آگاهی بخشی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سیاسی کاری‌ها مهمترین عامل عقب ماندگی هاست، ادامه داد: نسل و نیروهای جوان باید از گذشته عبرت بگیرند و راه گذشتگان را نروند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان پرهیز از دامن زدن به اختلافات گذشته را مهمترین عامل جلوگیری از پیشرفت کشور دانست و افزود: اهالی رسانه می‌توانند برای تشکیل یک صندوق اقدام و از ظرفیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت تحویل گرفتن یک باب اتاق مناسب در بافت قدیم شهر گرگان استفاده کنند تا محلی برای پاتوق‌ها و گردهمایی‌های آنان باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید اصحاب رسانه این مسأله را از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطالبه کند، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد برای نخستین بار مطرح شده و قطعاً برای حمایت، آن را در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می‌دهیم.

ساوری جامعه رسانه و خبرنگاران را پیام‌رسانان کف خیابان و حلقه واصل بین مدیران و مردم عنوان و اضافه کرد: خبرنگاران این توان را دارند که در روبروی هم نباشند و در کنار هم قرار گیرند.

وی انتقاد درست و از مسیر مناسب را مهمترین شاخصه حرفه خبرنگاری برشمرد و تصریح کرد: با وجود هر نوع انتقادی، باز هم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جامعه رسانه و خبرنگاران را بال پرواز دستگاه‌های اجرایی در ارائه اخبار، گزارش‌ها و عملکرد و دریچه امید مردم برای رفع مشکلات می‌داند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر درک متقابل و ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این آمادگی را دارد با همکاری اصحاب قلم و رسانه کاری فاخر و ارزشمند را در حوزه فرهنگی انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha