• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402051710710
  • خبرنگار : 71628

در دیدار سفیر جدید ایران با دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان چه گذشت؟

در دیدار سفیر جدید ایران با دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان چه گذشت؟

سفیر جدید ایران در ارمنستان با دبیر شورای امنیت ملی این کشور دیدار و درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌گو کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرمنیا نیوز، آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان امروز با مهدی سبحانی، سفیر جدید ایران در ایروان دیدار کرد.

طرفین درباره برخی موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه ایران و ارمنستان گفت‌وگو کرده و به بحث درباره وضعیت امنیت منطقه پرداختند.

در این چارچوب، دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان مواضع ایروان درباره «بحران فعلی منطقه قره‌باغ را که بیش از هفت ماه است در نتیجه محاصره کریدور لاچین ایجاد شده است» تشریح کرد.

گذرگاه لاچین تنها راه ارتباطی ارمنستان با قره‌باغ است که در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ گروهی از مردم جمهوری آذربایجان که خود را «کارشناس محیط زیست» نامیدند، آن را مسدود کردند.

باکو گفته قصد ندارد هیچ راهی را مسدود کند و خودروها می‌توانند آزادانه در هر دو سوی این گذرگاه حرکت کنند. با این حال در ماه آوریل سال جاری، جمهوری آذربایجان یک ایست بازرسی مرزی را در ورودی گذرگاه لاچین ایجاد کرد که با اعتراض ایروان و جامعه جهانی مواجه شد.

طبق روایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان از این دیدار، گریگوریان با تمجید از نقش تهران در برقراری امنیت و ثبات در منطقه، بر آمادگی کشورش برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

سفیر ایران نیز با اشاره به روابط مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل دو کشور، بر اراده ایران برای گسترش روابط با ارمنستان در زمینه‌های مختلف و کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد.

طرفین همچنین در خصوص تداوم مشورت‌های سیاسی بین دو کشور، ارتباط منظم مراجع عالی حوزه امنیت ملی، نقش همکاری‌های اقتصادی در حفظ صلح و ثبات در منطقه و آخرین وضعیت پروژه‌های مشترک بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha