• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402051710752
  • خبرنگار : 50184

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه:

کانون  وکلای کرمانشاه از خبرنگاران حمایت حقوقی می کند

کانون  وکلای کرمانشاه از خبرنگاران حمایت حقوقی می کند

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه از آمادگی این نهاد برای حمایت حقوقی از خبرنگاران استان خبرداد.

سید طاهر نعلینی امروز(17 مرداد) در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار، با بیان اینکه جامعه وکالت و خبرنگاران همواره مورد هجمه ها و بی مهری هایی قرار می گیرند، اظهارکرد: کانون وکلای دادگستری استان این آمادگی را دارد که از خبرنگاران کرمانشاهی حمایت های حقوقی داشته باشد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان با تاکید براینکه خبرنگاران  وظیفه خطیری را در جامعه بر عهده دارند، گفت: در این راستا ما از آنها حمایت می کنیم و فعالیت های آنها را ارج می نهیم.

به گزارش ایسنا، بیژن قنبری نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه نیز بااشاره به اهمیت جایگاه خبرنگاران، اظهارکرد: اگر با دید منصفانه و کارشناسانه به خبرنگاران نگاه کنیم، یکی از بسترهای پیشرفت جامعه به شمار می روند، چراکه رسالت آگاهی بخشی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: در این راستا، کانون وکلای دادگستری هرجا که خبرنگاران مورد هجمه و نامهربانی قرار گیرند، به عنوان وظیفه از آنها حمایت خواهند کرد.

هم چنین سیامک آرین پور عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه نیز، بااشاره به تصویب قانون تسهیل کسب و کارها در مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: کانون وکلا از گذشته هیچ گاه  جزو کسب و کارها قرار نداشته، بلکه حرفه ای دارای حرمت و قداست بوده، اما در این قانون آن را به عنوان کسب و کار در نظر گرفته اند.

وی تصریح کرد: معرفی وکالت به عنوان یک کسب و کار باعث می شود تا افراد بدون فیلتر و توان علمی وارد آن شوند  و از آنجایی که خیل عظیم بیکاران رشته حقوق را داریم، بسیاری از آنها تنها با یک آزمون ساده وارد این حرفه شوند.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه این قانون مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت، افزود: سپردن جان و مال و ناموس مردم به افرادی آموزش ندیده و در مرتبه علمی سطح پائین، تبعات خوبی به همراه نخواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه کانون های وکلا یکی از مدنی ترین نهادهای خصوصی در ایران است، افزود: تنها در کانون وکلای کرمانشاه، طی یکسال اخیر 500 فقره وکالت معاضدتی و تسخیری برای افراد و نهادهای مختلف داشته ایم.

وی در ادامه به یکی دیگر از مشکلاتی که این روزها کانون های وکلا با آن گریبانگر شده اند، اشاره کرد و گفت: اخیرا مجلس شورای اسلامی طرح راه اندازی کمیته "تحقیق و تفحص از کانون های وکلا" را در دستور کار قرار داده، درحالی که کانون وکلا یک نهاد خصوصی است که بدون اینکه هیچ بودجه ای از طرف نهاد یا سازمانی دریافت کند، خدمات عمومی ارائه می دهد.

آرین پور اضافه کرد: این کمیته درباره اینکه درآمدهای کانون های  وکلا از چه محلی است، تحقیق و تفحص می کند،  درحالی که کل درآمد کانون های وکلا از محل تمدید مجوزها و تمبر مالیاتی وکالت است.

وی در ادامه اعلام کرد: هم چنین اخیرا طرحی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که طی آن هرکس که دارای مدرک کارشناسی حقوق است می تواند در دادگاه ها، از اشخاص، شرکت ها و موسسات و ... به مانند یک وکیل دفاع کند.

عضو هیات مدیره کانون های وکلای دادگستری تاکید کرد: این طرح  استقلال کانون های وکلا را نشانه گرفته و پای کسانی را به دادگاه باز می کند که صلاحیت علمی و شخصیتی آنها بررسی نشده و این ضربه بزرگی به کانون های وکلاست.

علی اسدی دیگر عضو هیات مدیره کانون های وکلای دادگستری کرمانشاه نیز نقاد و پرسشگر بودن، اهل تحقیق، شجاعت و صداقت داشتن را از ویژگی های خبرنگاران عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه خبرنگاران همواره در معرض تهدید هستند ویا برچسب های ناروایی به آنها زده می شود، بنابراین، باید به حقوق خود در قانون آشنا شوند  و ما در این زمینه آمادگی داریم که آموزش های لازم را به آنها بدهیم. 

کانون  وکلای کرمانشاه از خبرنگاران حمایت حقوقی می کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha