• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402051710791
  • خبرنگار : 50184

طرح "حامیم" در دانشگاه‌های کرمانشاه اجرا می‌شود

طرح "حامیم" در دانشگاه‌های کرمانشاه اجرا می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه از اجرای طرح حامیم(حلقه های میانی) در دانشگاه های استان برای دومین سال متوالی خبر داد.

حجت الاسلام جواد افشار نجفی، امروز(۱۷ مرداد) در نشستی خبری، با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح حامیم در دانشگاه های استان، اظهارکرد: چندسال پیش مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند که براساس این بیانیه باید برای تمدن نوین اسلامی بستر سازی کرد و در این رابطه روی مسائلی همچون گذشته انقلاب، آینده روشن پیش رو و نقش جوانان متعهد تاکید شده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان تصریح کرد: در این زمینه، جوانان متعهد یعنی جوانانی که انقلاب و توانمندیهای آن را قبول دارند، باید جریان ساز شده و بستر تمدن نوین اسلامی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: جریان سازی به منظور بستر سازی تمدن نوین اسلامی کار دولت و مردم عادی جامعه نیست، بلکه کار جوانان با انگیزه‌ای است که مانند دوران جنگ فرماندهی عملیات های نظامی را برعهده داشتند. این جوانان می توانند حلقه های میانی بین مردم و دولت باشند.

افشار نجفی با بیان اینکه این جوانان باید در بین مردم جریان تمدن سازی را بوجود بیاورند، افزود: در دل دانشگاه ها، تشکل ها و نهادهای مختلفی مانند بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و .... وجود دارد و جوانانی در آنها فعال هستند که می توانند این جریان سازی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در طرح حامیم به معنی حلقه های میانی، به  دنبال این هستیم که این جوانان را در قالب یک اردوی گروهی دور هم جمع کنیم تا آموزش هایی به آنها داده شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان هدف از اجرای این طرح را توانمند کردن جوانان انقلابی به منظور جریان ساز کردن آنها برای بستر سازی تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این برای دومین سال است که این طرح در کشور و به تبع در کرمانشاه اجرایی می شود، افزود: در طرح حامیم امسال نسبت به سال گذشته رشد ۷۰ درصدی تعداد دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را داریم.

افشار نجفی در ادامه با بیان اینکه در دل این طرح، رویداد "بیان حقایق" نیز برگزار خواهد شد، گفت: در این رویداد، کارگاهی دو روزه برگزار خواهد شد که در آن چالش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مطرح شده و دانشجویان انقلابی حاضر در طرح، در قالب گروه های پنج نفره برای رفع آنها و ارائه راهکار با هم همفکری می کنند و یک منتور هم آنها را راهنمایی می کند.

وی یکی دیگر از بخش های این طرح را "بخش معرفتی" عنوان کرد و افزود: در این بخش، نگاه مقام معظم رهبری نسبت به برخی از گرایشات دروس معارف همچون مبحث انقلاب اسلامی و یا تاریخ اسلام بازخوانی خواهد شد.  

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه یکی دیگر از بخش های این طرح مهارت افزایی مانند دشمن شناسی برای دانشجویان حاضر است، افزود: یکی دیگر از بخش های این طرح، فوق برنامه ها است که در آن برنامه هایی مانند بررسی وضعیت فرهنگی درون دانشگاه ها و یا کف جامعه انجام می گیرد.

۲۵۰ دانشجوی کرمانشاه در طرح حامیم حضور دارند

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علی محبی دبیر طرح حامیم در استان نیز با بیان اینکه این برای دومین سال متوالی است که این طرح در کشور و استان اجرایی می شود، گفت: باتوجه به تجربه سال گذشته و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، تلاش کردیم امسال برنامه متفاوتی را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۷ دانشجو در این طرح مشارکت  داشتند، اما امسال تاکنون با رشد ۷۰ درصدی، ۲۵۴ نفر – ۱۱۴ پسر و ۱۴۰ دختر - در سامانه ثبت نام کرده اند که از همه دانشگاه های استان هستند.

دبیر طرح حامیم در دانشگاه های کرمانشاه خاطرنشان کرد: تلاش شده تا  دانشجویانی برای شرکت دراین طرح انتخاب شوند که دغدغه مسائل حوزه های مختلف را داشته باشند.

وی زمان اجرای این طرح را از ۲۰ مرداد به مدت یک هفته اعلام کرد و گفت: رویداد "بیان حقایق" که در درون این طرح اجرایی می شود، در روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد و با رویکرد بررسی مسائل فرهنگی برگزار خواهد شد.

به گفته این مسئول، افتتاحیه این مراسم، شامگاه ۲۰ مرداد با حضور مسئولین استانی به میزبانی دانشگاه رازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha