• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051710798
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار لرستان:

مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است

مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است.

مسلم مرادی امروز ۱۷ مردادماه در جلسه ستاد اربعین بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسیر کربلا به برکت خون شهدا باز شده است، آرمان و هدف شهدا بازگشایی راه کربلا بود.

وی تصریح کرد: نهضت عظیم عاشورا جهاد تبیین صورت می‌گیرد و کسی که وارد ساز و کار اربعین می‌شود در مسیر همان مکتب قرار گرفته و به‌نوعی تبیین‌کننده و جهادگر نهضت ظلم‌ستیز عاشورا خواهد بود.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: اصل برگزاری مراسم اربعین از سوی مردم خواهد بود و عمده کاری که دولت دنبال خواهد کرد تسهیلگری و حمایت خواهد بود.

مرادی اضافه کرد: پنج کمیته در ستاد اربعین شهرستان بروجرد برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: کمیته‌های اطلاع‌رسانی، مردمی، پشتیبانی، ایمنی راه‌ها و اسکان در ستاد اربعین شهرستان بروجرد تشکیل شده است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: شهرستان بروجرد پنج موکب در کربلا برای خدمات‌دهی به زائران ایجاد می‌کند، ۲ موکب شهید بروجردی و بقیه‌الله نیز در شهرستان بروجردی به زائران کربلا خدمات ارائه می‌دهد.

مرادی اظهار کرد: با توجه به نذورات مردمی برای ایام اربعین لازم است که پویش مردمی برپا شود تا مردم نذورات خود را برای برگزاری هرچه بهتر اهدا کنند.

وی تصریح کرد: برای پذیرایی هرچه بهتر از زائران اربعین می‌طلبد که از ظرفیت خیرین هم استفاده شود و همچنین برای کمیته اسکان زائران هم اوقاف و شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: برای اسکان زائران اربعین ۶ مسجد و حسینیه در نظر گرفته شده تا زائران در هنگام تردد از بروجرد بتوانند استفاده کنند.

محمد ایرانشاهی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد نیز در این جلسه، اظهار کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران کربلا در شهرستان بروجرد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ زائر از شهرستان بروجرد از طریق ناوگان اتوبوسرانی به مرز مهران عزیمت کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بروجرد خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی بروجرد از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور برای عزیمت زائران کربلا اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha