• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402051810977
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل بیمه سلامت گلستان عنوان کرد؛

خدمات غیرضرور به بیماران ممنوع/ تسهیلات ۵۰ میلیونی بیماران صعب‌العلاج

خدمات غیرضرور به بیماران ممنوع/ تسهیلات ۵۰ میلیونی بیماران صعب‌العلاج

ایسنا/گلستان مدیرکل بیمه سلامت گلستان خدمات غیرضروری پزشکی به بیماران را از آسیب های حوزه درمان دانست و گفت: در خصوص چگونگی تأمین سلامت جسمانی باید فرهنگ‌سازی شود.

سیدمحمد حسینی صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با معاون جهاد دانشگاهی گلستان و سردبیر و خبرنگاران این رسانه در استان دیدار و اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیش از ۶۰ درصد بیمه‌شدگان استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد کل جمعیت بیمه شده استان به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، ادامه داد: از بدو تأسیس این بیمه، ۵ بیماری سخت و صعب‌العلاج تحت پوشش این بیمه قرار داشته‌اند که در دولت سیزدهم به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است.

خدمات غیرضرور به بیماران ممنوع/ تسهیلات ۵۰ میلیونی بیماران صعب‌العلاج

خدمات کاملا رایگان بیمه سلامت به ۵ دهک نخست جامعه

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با تأکید بر اینکه ۴ هزار و ۱۳۱ نفر بیمار سخت و صعب‌العلاج استان در سال ۱۴۰۱ جهت دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: برای بهره‌مندی همه مردم از خدمات بیمه سلامت از ۱۰ دهک تعریف شده ۵ دهک نخست از خدمات کاملاً رایگان پوشش «بیمه همگانی» سلامت برخوردار هستند و الباقی دهک‌ها با پرداخت مبالغ بسیار ناچیز از این خدمات بهره‌مند می‌شود.

وی اطلاع‌رسانی صحیح و فرهنگ‌سازی در خصوص چگونگی تأمین سلامت جسمانی را از الزامات جامعه کنونی کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید همانند بسیاری از کشورهای جهان، از خدمات غیرضروری پزشکی به بیماران بپرهیزیم تا سلامت آنها را تأمین کنیم.

نباید نگران مطالبه‌گری‌ها باشیم

حسینی مطالبه‌گری در حوزه درمان را بسیار مهم برشمرد و گفت: وقتی پاسخ منطقی، درست و قانونی برای اقدامات داریم، نباید از مطالبه‌گری‌ها نگران باشیم تا اعتماد عمومی ایجاد شود.

وی در ادامه از بی‌نقش بودن بیمه سلامت در تأمین دارو خبر داد و تصریح کرد: درمان باید بر اساس امکانات موجود باشد نه اینکه بی‌دلیل اقدام به تجویز دارو شود و اصحاب رسانه باید در خصوص عوارض مصرف بیهوده داروها برای هر بیماری ساده‌ای آگاهی بخشی کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیاری از پزشکان با احساس مسئولیت کار می‌کنند، اضافه کرد: متأسفانه درصد بسیار کمی از پزشکان هم هستند که مردم آنها را به عنوان بیزینس می‌شناسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha