• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051810988
  • خبرنگار : 71477

ژنرال آمریکایی: غرب از ترس روسیه هیچ عجله‌ای برای ارسال اف-۱۶ به اوکراین ندارد

ژنرال آمریکایی: غرب از ترس روسیه هیچ عجله‌ای برای ارسال اف-۱۶ به اوکراین ندارد

فرمانده سابق نیروهای متحد در اروپا معتقد است که روند مقدمات برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ کُند است چرا که برخی کشورها نگرانند این اقدام باعث تحریک و عصبانیت روسیه شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه "اوکراینسکا پراودا"، "فیلیپ بریدلاو"، ژنرال چهار ستاره نیروی هوایی آمریکا و فرماندهی سابق نیروهای متحد در اروپا می‌گوید، بسیاری از کشورها در حال حاضر برای آغاز آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ آماده هستند. برنامه‌های مقدماتی شکل گرفته‌اند اما بخش اعظم کُند شدن این روند از داخل آمریکا نشات می‌گیرد.

بریدلاو گفت: به خاطر نگرانی از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به این برنامه دست به اقدامات خاصی نزند، خودداری‌ها و پرهیزهایی در رابطه با انجام سریع یک سری برنامه‌ها وجود دارد. همان طور که بارها گفته‌ام، این تردید در رابطه با جنگنده‌های اف-۱۶ نیز وجود دارد.

وی افزود: تحولات در رابطه با تامین جنگنده‌های اف-۱۶ برای اوکراین نشان می‌دهد که سیاست روسیه برای ارعاب غرب بسیار تاثیرگذار بوده است.

بریدلاو در ادامه گفت: نیروهای زمینی پوتین، او را در میدان جنگ ناامید کرده‌اند. اما جنگ ارعاب پوتین، جنگش برای جلوگیری از یکسری اقدامات و برنامه‌های غرب، موفقیت‌آمیز بوده است. و این چیزی است که پوتین سخت به آن تکیه کرده است. این ارعاب منجر به بازدارندگی و کند شدن روند برنامه‌هایی چون ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ شده است.

۱۱ ژوئیه سال جاری میلادی اوکراین تفاهم‌نامه‌ای را با ۱۱ کشور در نشست ناتو در ویلنیوس امضا کرد. این تفاهم‌نامه شرایط آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را تشریح می‌کند.

این آموزش قرار است در اوت آغاز شود اما گزارشات رسانه‌ای حاکی از آنند که آمریکا هنوز برنامه نهایی برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را تایید نکرده چرا که کشورهای اروپایی هنوز با همه بندها موافقت نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۹ ۰۰:۰۰

ناتو روسیه را هیچ عددی حساب نمیکند، اگر بعضی کشورها یه خورده ملاحضه میکنند به خاطر کارشکنی بعضی کشورها مثل ترکیه است وگرنه امریکا به تنهایی میتواند در ۲۴ ساعت روسیه را به تاریخ بسپارد

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۴:۵۲

😂😂😂😂😂 برو تاریخ بخون بعد بیا نظر بده

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۱۲:۳۳

بزرگترین اشتباه پوتین همان اشتباه برژنف بود که به افغانستان حمله کرد در واقع پوتین مثل برژنف که وارد باتلاق افغانستان شد پوتین هم وارد باتلاق اوکرایین شد حد اقل مردم جهان دیگر از نام روسیه که یدک کش نام شوروی بود هیچ واهمه ای ندارند مردم دنیا روسیه را از نظر نظامی خیلی توانمند میدانستند اما بر همگان آشکار شد که آنچه را فکر میکردند اشتباه بود بنده برای تمامی مردمان دنیا صلح و آرامش از جهان هستی طلب میکنم