• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402051811062
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

روحیه مردمی و صداقت پیش‌نیاز حرفه خبرنگاری است

روحیه مردمی و صداقت پیش‌نیاز حرفه خبرنگاری است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: روحیه مردمی و صداقت پیش‌نیاز رشته خبرنگاری و عامل جذب اعتماد عمومی است.

علی محمدی کیا، بعداز ظهر (سه‌شنبه، ۱۷ مرداد) در نشست با  اصحاب رسانه تیران و کرون به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: روحیه مردمی و ارتباط با عموم شهروندان از شاخصه‌های خبرنگاران است تا جامعه به آنان اعتماد کند.

وی افزود: خبرنگار صادق ملجائی برای آرامش و بیان درد و دل مردم خواهد بود و این‌گونه مشکلات مطرح و پیگیری خواهد شد از این رو باید فعالان رسانه‌ای این روحیه را در وجود خود تقویت کنند.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون بر ضرورت بیان حقایق تأکید کرد و گفت: بیان نقایص برای پیگیری رفع آن لازم بوده و نباید مسئولان از نقد گریز داشته باشند.

وی خبرنگاران را چشم حقیقت بین جامعه معرفی کرد و ادامه داد: بسیاری از مشکلات شهرستان با حضور خبرنگاران پیگیری و برای رفع آن مطالبه گری می‌شود و در امر مشارکت بخشی به انتخابات و حضور حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها استفاده خواهیم کرد.

محمدی کیا با بیان اینکه جامعه از کمبود سواد رسانه‌ای رنج می‌برد، تصریح کرد: مدیران، مسئولان روابط عمومی، خبرنگاران و افراد صاحب نظر کمتر از نقطه اشتراکی در تشخیص نیاز و جریان سازی بهره‌مند هستند که این چالش ناشی از کمبود سواد رسانه‌ای است.

فرماندار تیران و کرون به راه‌اندازی شورای اطلاع‌رسانی در شهرستان تیران و کرون اشاره کرد و گفت: این تشکیلات حلقه مفقود در بسیاری از عرصه‌های شهرستان بود چرا که بسیاری از اقدامات، ضرورت‌های اطلاع رسانی و سیاست‌گذاری‌های آگاهی بخشی به صورت سلیقه‌ای انجام و مرجعی برای هدایت و راهبردی وجود نداشت.

فرماندار تیران و کرون، اضافه کرد: در شورای اطلاع‌رسانی راهبری و برنامه‌ریزی برای نشر اخبار و سیاست‌گذاری‌های کلان به منظور توسعه زیرساخت‌های این حوزه مورد بحث قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه تیران و کرون نیز در این نشست از خبرنگاری به عنوان یک حرفه حساس یاد و اظهار کرد: این قشر با فکر و دل مردم در ارتباط هستند و نشر اخبار آنان بر زندگی روزمره آحاد ملت تأثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان، ادامه داد: خبرنگاران با انجام رسالت خود و نشر خبرها دامنه اطلاع‌رسانی را گسترش داده و مخاطبان یک برنامه مثل خطبه‌های نماز جمعه افزایش می‌یابد.

وی بر ضرورت توجه به معیشت این قشر نیز تأکید کرد و گفت: وابستگی برخی از اصحاب رسانه به یک جریان و کانون‌های ثروت باعث شده تا واقعیت‌ها نشر پیدا نکند و بعضی اوقات سیاه نمایی شود و بسیاری از نیازها و فرصت‌ها به دلیل کمبود حمایت مالی ناشناخته بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha