• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402051811180
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرماندار سمنان مطرح کرد:

فقدان برخی دستگاه های اجرایی کلیدی در مرکز استان/ افزایش قیمت نان در سمنان مطرح نیست

فقدان برخی دستگاه های اجرایی کلیدی در مرکز استان/ افزایش قیمت نان در سمنان مطرح نیست

ایسنا/سمنان فرماندار سمنان از فقدان برخی دستگاه های اجرایی کلیدی در شهرستان به عنوان مهمترین مشکل و چالش پیش روی مرکز استان نام برد.

محمد بهرامی 18 مرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نبود ادارات کلیدی نظیر: صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، تعزیرات حکومتی  و... در شهرستان سمنان سبب ایجاد مشکلاتی در مرکز استان شده و همین ها ضریب توانایی فرماندار مرکز استان برای حل برخی از مشکلات را کاهش داده است.

وی با اشاره به نقش برخی دستگاه های شهرستانی در تسهیل خدمات به مردم از مسوولان خواست  که برای رفع این مشکل در شهرستان سمنان، چاره جویی کنند.

فرماندار سمنان با اشاره به شایعه افزایش قیمت نان با بیان اینکه افزایش قیمت نان در مرکز استان در شرایط کنونی مطرح نیست، گفت: فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت نان در سمنان وجود ندارد.

وی از افزایش حداکثری نظارت ها بر نانوایی های سطح شهرستان با هدف خدمات رسانی به مردم و زائران در این شهرستان خبر داد و گفت: با نظارت های جدی که در مرکز استان صورت گرفته کیفیت نان در نانوایی های سمنان افزایش یافته است.

فرماندار سمنان از تلاش برای افزایش تعداد خبازی ها در سمنان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۳ واحد نانوایی در شهرستان سمنان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در بدو ورود من به فرمانداری این تعداد ۱۴۹ واحد بوده که تعدادی از آنها نیز غیرفعال بودند تصریح کرد: خوشبختانه چندین واحد نانوایی در مناطقی که فاقد خبازی بودند و یا در مسیر عبور زوار و مسافران راه اندازی شد.

بهرامی از افزایش یارانه نانوایی ها خبر داد و گفت: پیش از این ۳۰ درصد یارانه به نانوایی‌ها پرداخت می‌شد که این رقم از ماه گذشته به ۴۰ درصد افزایش یافت.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با فروش احتمالی آراد خارج از شبکه گفت: تخلفات این بخش با اجرای طرح های دولت به شدت کاهش یافته اگرچه هنوز به صفر نرسیده است.

سمنان کمترین سرانه آرد را در استان دارد!

فرماندار سمنان با اشاره به سرانه پایین آرد در مرکز استان اظهار کرد: متاسفانه سمنان کمترین سرانه آرد را در سطح استان داشته است.

وی میانگین سرانه آرد در استان را ۷.۲ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: این سرانه در شهرستان سمنان کمی بیشتر از ۵ درصد است و این در حالی است که سرانه آرد در برخی شهرهای ۱۵ تا ۲۰ هزار نفری تا ۱۵ درصد هم می رسد.

بهرامی با اشاره به موفقیت های مسوولان شهرستان برای انتخاب سمنان به عنوان یکی از نامزدهای پایتخت کتاب خاطرنشان کرد: ۲۰۴ شهر متقاضی عنوان "شهر پایتخت کتاب ایران" بودند که از این تعداد ۱۰۵ شهر صلاحیت داشتند و سپس ۱۲ شهر به عنوان نامزد «شهر دوستدار کتاب» انتخاب شدند و از بین ۱۲ شهر، پنج شهر به عنوان "شهر خلاق کتاب" برگزیده شدند که سمنان در رتبه دوم آنها قرار دارد.

سمنان در بین ۵ کاندیدای نهایی پایتخت کتاب

وی با اشاره به اهمیت انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب و دستاوردهای اخذ این عنوان گفت: در صورت به دست آوردن این عنوان، زمینه برای جذب برخی خدمت ها در سطح ملی و بین المللی برای شهر و استان سمنان فراهم می شود.

وی بر لزوم توجه بیشتر به امیدآفرینی تاکید و تصریح کرد: مردم بیش از هر زمانی به امیدآفرینی نیاز دارند و رسانه ها می توانند نقش مهمی در این بخش داشته باشند.
وی به در پیش بودن انتخابات اشاره و تصریح کرد: انتظار می رود که رسانه ها زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha