• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402051811299
  • خبرنگار : 50039

استاندار گلستان عنوان کرد:

جهاددانشگاهی زیست بوم جهادگران خلاق، ارزشمند و جوان

جهاددانشگاهی زیست بوم جهادگران خلاق، ارزشمند و جوان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه «جهاد دانشگاهی» امروز به الگوی بزرگ نهادهای بهره‌ور تبدیل شده است، گفت: جهادگران ارزشمند، خلاق و جوان این مجموعه آماده رفع موانع و کاستی‌ها هستند.

دکتر «علی‌محمد زنگانه» ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار، اظهار کرد: در جاهایی که انقلاب فرهنگی نتوانست کاری انجام دهد و یا در آن بخش‌ها خلاء وجود داشت «جهاد دانشگاهی» به خوبی ثابت کرد که می‌تواند با تلفیق علم با دیگر بخش‌ها، کارهای بزرگ انجام دهد.

وی با بیان اینکه قطعاً عملکرد جهاد دانشگاهی در بسیاری از جاها می‌تواند به عنوان الگو باشد، ادامه داد: تجربه و بررسی‌ها نشان داده است که کارهای دانش بنیان همیشه موفق بوده و موانع و کاستی‌ها را مرتفع کرده است.

زنگانه ثبات در مدیریت جهاددانشگاهی گلستان و حضور جهادگران ارزشمند، خلاق و جوان را زمینه ساز کارهای خوب در این حوزه دانست و افزود: ما باید همیشه به راه‌های نرفته نگاه کنیم و نباید با راه‌های رفته سرگرم شده و از اصل غافل شویم.

وی عقب ماندگی‌های گلستان را تاریخی و با حجم بسیار بالا عنوان کرد و گفت: این استان در برخی حوزه‌ها ۴۰ سال عقب‌تر از استان‌های دیگر است که اصلاً زیبنده هم استانی‌ها شریف و نجیب ما نیست.

عالی‌ترین مقام دولت در گلستان با تأکید بر اینکه حضور اقوام مختلف در سرزمین برادری «گلستان» می‌طلبد که به شکلی شایسته به آنها خدمت شود، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های ارادی و غیرارادی استان به شکل کامل بهره ببریم و در این زمینه جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

استاندار گلستان، اختصاص چندین هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه و تحلیل و مقایسه آن با اعتبارات احیا و علاج بخشی خلیج گرگان را از وظایف اصحاب قلم و رسانه عنوان کرد و گفت: هنوز خیلی‌ها با خطرات ناشی از خشک شدن یک پهنه ۶۰ هزار هکتاری آشنا نیستند.

وی تراژدی خشک شدن خلیج گرگان را بسیار تأسف بار برشمرد و اضافه کرد: این اتفاق بخش وسیعی از جنگل‌های هیرکانی را نابود خواهد کرد که پیش از این نمونه مشابه آن در کشورمان رخ داده است.

وی خواستار بررسی‌های علمی جهادگران جهاد دانشگاهی و ارائه گزارشات، مقالات و راهکارهای نخبگان، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران، اصحاب رسانه و خبرنگاران در این زمینه و دیگر مشکلات و چالش‌های موجود در استان شد و تصریح کرد: همانطور که خبر مفقود شدن ۵۳ هزار تن گندم که در اصل ۳ هزار و ۵۰۰ تن آن هم به دلیل ارائه آمار اشتباه در مرحله انبار گردانی منتشر شد و رسانه‌های معاند هم از آن سوء استفاده کردند، باید به آنچه که برای استان حائز اهمیت است، پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha