• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402051811326
  • خبرنگار : 50624

گشایش نمایشگاه سبک‌های مختلف نقاشی در گالری نقش قلم اصفهان

گشایش نمایشگاه سبک‌های مختلف نقاشی در گالری نقش قلم اصفهان

ایسنا/اصفهان این روزها گالری نقش قلم میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با تعداد ۱۱۰ اثر است که با انواع تکنیک‌ها ازجمله پاستل، رنگ و روغن، سیاه قلم و مداد رنگ و در سبک‌های مختلف فتورئال، رئال، و گاه هایپر رئال خلق شده‌اند.

صفورا خالقی، برگزارکننده این نمایشگاه به ایسنا گفت: تلاش من بر این بوده است که هنرجویان به درک و شناخت کافی از رنگ و فرم و مهم‌تر از همه، به درک بهتری از طراحی برسند و آن‌ها را در آثار بزرگ و کوچک به نحو احسن به‌کار گیرند.

او با بیان اینکه سعی کرده‌ است هنرجویان را به سمت هنر هدایت کرده و به قلم هر هنرجو توانی بدهد که در درون خودِ آن شخص انگیزه و آرامش ایجاد کرده و د در حد توان به جامعه ادای دینی کرده باشد، ادامه داد: مهم‌تر از همه، تلاش کرده‌ام که راه خلاقیت، جستجو و دقت و نگاه عمیق به طبیعت و جهان را هر روز با هنرجویان تمرین کنم و در اول و آخر، همه با هم، خالق این مظاهر را حمد و ستایش کنیم و با برگزاری نمایشگاه، انگیزه را در هنرجویان نیز دوچندان کنیم.

خالقی با بیان اینکه در این نمایشگاه شاهد ۱۱۰ اجرای مختلف در امتداد جریان تلاش‌های هنرجویان هستیم، تصریح کرد: برخی هنرجوها ۵ یا ۶ اثر به نمایشگاه ارائه داده‌اند و از برخی از آنان یک اثر را برای شرکت در نمایشگاه انتخاب کرده‌ام.

گشایش نمایشگاه سبک‌های مختلف نقاشی در گالری نقش قلم اصفهان

او ادامه داد: این هنرجویان، اکثراً از کودکی و ۷ سالگی، همراه با من تعلیم دیدند و در کلاس من قد کشیده و بالنده شده‌اند. هنرمندانی که اکنون در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، حداقل ۶ یا ۷ سال هنرجوی من بوده‌اند و آموزش دیده‌اند.

این مدرسِ انواع سبک‌های نقاشی در مورد ابعاد آثار ارائه‌شده در نمایشگاه نیز اظهار کرد: اغلب آثار با طول ۷۰ سانتی‌متر و عرض ۵۰ سانتی‌متر ترسیم شده‌اند. کوچک‌ترین اثرها در ابعاد A۴ توسط هنرجویان کم‌سن‌تر ترسیم شده‌اند که با تکنیک حرفه‌ای و در حوزه نقاشی طبیعت کار کرده‌اند. بزرگ‌ترین آثار با طول ۹۰ سانتی‌متر و عرض ۸۰ سانتی‌متر ترسیم شده‌اند. این ابعاد آثار، بدون قاب هستند.

خالقی در خصوص تکنیک و سبک آثار گفت: همه تکنیک‌ها ازجمله رنگ و روغن، پاستل، مداد رنگ، سیاه‌قلم و طراحی در این نمایشگاه وجود دارد. در این نمایشگاه شاهد تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف فتورئال، رئال، و گاه هایپر رئال خواهیم بود.

او با بیان اینکه بیش از ۲ سال پیش همراه با هنرجویان برای برگزاری این نمایشگاه فعالیت کرده‌اند، بیان کرد که این آثار با انواع موضوعات به این نمایشگاه راه یافته‌اند و موضوع واحدی انتخاب‌نشده است.

گشایش نمایشگاه سبک‌های مختلف نقاشی در گالری نقش قلم اصفهان

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه گروهی نقاشی جمعی از هنرجویان استاد صفورا خالقی، می‌توانند تا ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ بعدازظهر به گالری نقش قلم، واقع در اصفهان، گذر چهارباغ عباسی، طبقه زیرین سرای قزلباش مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha