• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051811469
  • خبرنگار : 30147

فرماندار خلیل‌آباد:

ماندگاری گرما موجب بروز مشکلات جدی برای کشاورزان خلیل‌آباد شده است

ماندگاری گرما موجب بروز مشکلات جدی برای کشاورزان خلیل‌آباد شده است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار خلیل‌آباد گفت: گرمای بی‌سابقه و ماندگاری گرما موجب بروز مشکلات و چالش‌های جدی در سطح کشور و به خصوص کشاورزان منطقه شده است.

سید مسعود یاوری چهارشنبه ۱۸ مرداد در جمع خبرنگاران ضمن گرامی یاد و خاطره شهید صارمی افزود: اگر عشق به کار خبرنگاری نباشد عملاً انجام این حرفه امکان‌پذیر نیست.

وی با اظهار تأسف از اینکه شهرستان همچنان در انعکاس اخبار دچار چالش و ضعف است که دلایل مختلفی دارد، بیان کرد: متأسفانه ما مسئولان هنوز نتوانسته‌ایم ارتباط و تعامل خوبی را با اصحاب رسانه برقرار کنیم، دستگاه‌های شهرستان باید حداکثر استفاده را از ظرفیت خبرنگاران و رسانه‌های شهرستان ببرند.

فرماندار خلیل‌آباد اظهار کرد: اگرچه فضای مجازی رسانه‌های چاپی و مکتوب را به نوعی از بین برده و منسوخ نموده اما باید همگام و همراه شویم و خود را به گونه‌ای تطبیق دهیم که فضای مجازی نتواند جای این رسانه‌ها را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد شایعات جای اخبار صحیح را بگیرد، عنوان کرد: یکی از چالش‌های جدی کشور و به تبع منطقه فضای مجازی است که به شدت دارد آسیب می‌زند.

یاوری ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات را پیش رو داریم، قطعاً چالش‌ها و شایعات وجود خواهد داشت و پررنگ‌تر خواهد شد به همین دلیل ضمن ساماندهی باید فضای مناسب، امن و دوسویه برای تبادل نظر مردم و مسئولان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید هر چه زودتر برای ساماندهی فضای مجازی اقدام نمود و با استفاده از توان خبرنگاران و ظرفیت مردمی کارگروهی تشکیل شود، تصریح کرد: اکنون که دشمن با تمام قوا برای کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی دارد تلاش می‌کند، باید با امیدآفرینی انگیزه حضور مردم را افزایش داد.

نماینده عالی دولت در خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: خبرنگاران اگر ضعف‌ها و مشکلات را مطرح می‌کنند به همان نسبت اقدامات انجام شده را هم ببینند و انعکاس دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار متر مربع از معابر روستاها آسفالت شده و این آمار از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۴ هزار متر مربع بوده است، تصریح کرد: مشکلات محور خلیل‌آباد به بردسکن که جزء مطالبات جدی مردم است مربوط به امسال یا پارسال نیست سال‌هاست که این موارد روی هم تلنبار شده و قطعاً یک شبه قابل رفع نیست.

یاوری تصریح کرد: علیرغم اینکه محور خلیل‌آباد به بردسکن کمتر از ۵ میلیارد تومان اعتبار داشته اما با پیگیری‌های صورت گرفته طی یک سال اخیر اقدامات خوبی در جذب اعتبارات بیشتر صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص وضعیت خاموشی چاه موتورها گفت: کشور از چند سال قبل برای تأمین برق دچار چالش شده و هر سال هم روند مشکلات تأمین برق در سطح کلی کاهش پیدا کرده است.

فرماندار خلیل‌آباد اظهار کرد: برای جبران کسری برق و اینکه برق منازل مسکونی قطع نشود تدابیری در سطح ملی اتخاذ شد که موجب فشار بیشتر بر روی چاه موتورها شد.

وی با بیان اینکه گرمای بی‌سابقه و ماندگاری گرما موجب بروز مشکلات و چالش‌های جدی در سطح کشور و به خصوص کشاورزان منطقه شده است، گفت: خلیل‌آباد تنها شهرستان خراسان رضوی است که مدیریت برق تمامی چاه‌های کشاورزی منطقه به خود شهرستان واگذار شده است.

یاوری با اشاره به اینکه خلیل‌آباد به لحاظ کشاورزی از وضعیت خاصی در سطح استان برخوردار است، افزود: اکنون سه روز در هفته قطعی برق چاه موتورها را در سطح شهرستان داریم.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه و پیشرفت ترشیز بزرگ باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود بیشتر استفاده کرد، بیان کرد: همه فرمانداران منطقه ترشیز بر رفع مشکلات و دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر و در ادامه خلیل‌آباد تا بردسکن و راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی تأکید دارند و در این خصوص همه یک‌صدا هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل‌آباد در این جلسه گفت: خبرنگاران می‌توانند به صورت هنرمندانه نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنند، در واقع تمام تلاش خبرنگاران باید در راستای تقویت و بازتاب دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

غلامحسین کیانی بر پرهیز از سیاه نمایی و بزرگنمایی مشکلات و زیر سؤال بردن دستاوردهای نظام تأکید کرد و افزود: روز خبرنگار روز تجلیل از پیشگامان فرایند اطلاع‌رسانی و پاسداشت تلاش‌های صادقانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha