• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402051811542
  • خبرنگار : 50444

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

نگاه توسعه‌محور و تخصصی به موضوعات، ویژگی ایسنا است/ سهم ۵۳۳ میلیاردی خراسان‌شمالی برای اشتغال

نگاه توسعه‌محور و تخصصی به موضوعات، ویژگی ایسنا است/ سهم ۵۳۳ میلیاردی خراسان‌شمالی برای اشتغال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی، ورود تخصصی به موضوعات، نگاه حمایتی و توسعه محور را از جمله ویژگی‌های بارز خبرگزاری ایسنا در خراسان شمالی دانست.

به گزارش ایسنا، محمد وحیدی، ۱۸ مردادماه در دیدار با معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، سردبیر و اعضای تحریریه خبرگزاری ایسنا در استان و تبریک و خداقوت به مناسبت روز خبرنگار، توسعه استان را در گرو همدلی و پیگیری‌های بسیار برای کاستن از چالش‌های موجود دانست.

وی گفت: رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم حاکمیت، نقش مهمی در همدلی و وفاق بین مردم و گروه‌های مختلف دارند؛ به ویژه در خراسان شمالی که با چالش‌های مختلفی مواجه است و باید با سرعت بیشتری به دنبال رفع مشکلات باشیم تا صدای زنگ توسعه به گوش مردم برسد.

نماینده مردم ۶ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به همین دلیل پیگیری‌های مستمر ما در موضوعات مختلف انجام می‌شود؛ به عنوان مثال اخیراً به همراه استاندار و سایر نمایندگان مجلس استان در کمیسیون بهداشت و درمان پیگیر مشکلات این حوزه بودیم تا برای اعتبارات چانه زنی کنیم.

وی ادامه داد: نهایتاً معاونان وزیر بهداشت تعهد کردند که اگر پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان در استان به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برسد، تمام تجهیزات آن‌ها به صورت کامل تهیه خواهد شد تا کمبودهای این بخش تا حدی کاسته شود.

وحیدی تاکید کرد: اهمیت این موضوع اینجاست که حدود ۹۰ پروژه خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در استان درحال احداث است که می‌شود از طریق اعتبارات ملی، تجهیزات آن را فراهم کرد.

این نماینده مجلس گفت: همچنین مجوز جذب ۲۰۰ نفر بهورز برای استان نیز اخذ شده است که طی چند مرحله انجام می‌شود.

سهمیه استخدام ۵۸۰ معلم در خراسان شمالی

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین از سهمیه استخدام آموزش و پرورش در استان خبر داد و گفت: درحال حاضر سهمیه استخدام ۵۸۰ نفر در استان وجود دارد و قرار است این افراد تا مهرماه وارد مدارس استان شوند و بخشی از کمبودهای استان برای شروع سال تحصیلی جدید را برطرف کنند.

وحید افزود: ۵۰۰ سهمیه تعهد خدمتی فرهنگیان نیز از محل کنکور سراسری به خراسان شمالی اختصاص پیدا کرد که این افراد در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجائی تحصیل خواهند کرد و سپس برای خدمت به این استان خواهند آمد که شامل رشته‌های مختلف مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه ۱ و ۲ می‌شود و نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی همچنین به سهمیه استان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی از این محل در مرحله نخست ۵۳۳ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی تاکید کرد: اعتبارات این مرحله دارای برش شهرستانی است و باید در همه نقاط هزینه شود که بالاترین اعتبارات متعلق به دستگاه های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن است.

نگاه توسعه‌محور و تخصصی به موضوعات، ویژگی ایسنا است/ سهم ۵۳۳ میلیاردی خراسان‌شمالی برای اشتغال

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی با داشتن پتانسیل‌های مختلف از جمله خبرگزاری ایسنا، در مسیر توسعه استان قدم بر می‌دارد و از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند.

الهام آزادزاده بیان کرد: برنامه‌های این نهاد بر مبنای نیازها و مزیت‌های استان‌ها طرح‌ریزی شده است و این مجموعه پشتوانه خوبی برای کمک به توسعه استان‌هاست. در خراسان شمالی نیز تلاش می‌شود با توجه به مزیت‌های نسبی منطقه و نیازهای استان، ظرفیت‌های ملی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف به کار گرفته شود.

وی گفت: راه اندازی مرکز استانی شبکه ملی درمان سرطان برست از جمله این اقدامات است که در سفر ریاست جمهوری ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافته و از سوی مجلس شورای اسلامی نیز ۸ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح منظور شده است.

نگاه توسعه‌محور و تخصصی به موضوعات، ویژگی ایسنا است/ سهم ۵۳۳ میلیاردی خراسان‌شمالی برای اشتغال

سردبیر خبرگزاری ایسنا خراسان شمالی نیز در این دیدار بیان کرد: رسالت رسانه، بیان واقعیت‌ها است و در این مسیر، نه تنها نکات منفی و انتقادی، بلکه اتفاقات مثبت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد تا در کنار مطالبه‌گری ها، امیدآفرینی نیز اتفاق بیفتد.

سید پوریا مسلمی تاکید کرد: استان خراسان شمالی نیازمند همدلی تمام اجزای حاکمیت است تا رنگ توسعه را به خود ببیند. در این مسیر نیز نمایندگان مجلس می‌توانند با هم‌افزایی به کاهش محرومیت‌های استان کمک کرده و بار سنگین مشکلاتی که بر دوش مردم قرار دارد را سبک کنند.

وی ادامه داد: روز خبرنگار، فرصت مغتنمی برای بیان مشکلات رسانه‌ها به حساب می‌آید که نیازمند تدوین قوانین بالادستی و توجه ویژه به مسئله معیشت فعالان این عرصه است تا با دغدغه کمتر به انجام رسالت خود بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha