• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051911903
  • خبرنگار : 50283

زباله های رها شده در ساحل بندرانزلی جمع آوری شد

زباله های رها شده در ساحل بندرانزلی جمع آوری شد

ایسنا/گیلان رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی از پاکسازی ساحل بندر انزلی در آستانه روز ملی دریای خزر خبر داد و گفت: طی این اقدام زباله های رها شده در ساحل بندرانزلی جمع آوری شد.

 سید حسن جعفری امروز در حاشیه پاکسازی بخشی از ساحل خیابان پاسداران در پارک بادی بندر انزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این اقدام به مناسبت گرامیداشت روز ملی دریای کاسپین همچنین در راستای اجرای طرح مسیر سبز ساحل پاک؛ مصوبه کمیته پسماند این شهرستان با همکاری شهرداری و حضور روسای ادارات انجام شد.

وی هدف از برگزاری این اقدام فرهنگی را ترویج فرهنگ محیط زیست و تنویر افکار عمومی عنوان کرد و گفت: در این اقدام نمادین که بیش از ۳۰ نفر از مسئولان شهرستان حضور داشتند زباله های رها شده در طبیعت جمع آوری شد.

رئیس محیط زیست شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: این سازمان به عنوان ناظر در قانون مدیریت پسماند بر عملکرد شهرداری‌ها و بخشداری ها در جمع آوری زباله و مدیریت پسماند نظارت دارد.

وی با تاکید بر اینکه در امر پسماند نیازمند الگوی  صحیح مصرف هستیم، گفت: باید بتوانیم با تولید کمتر زباله، بازیافت و استفاده مجدد از وسایل دور ریختی تا حدودی معضل زباله را مدیریت کرد.

جعفری تصریح کرد: شهروندان و مسافرینی که به دریا می‌آیند در قدم اول خودشان باید محیط زیستی باشند یعنی به آن مرحله برسیم که خودمان زباله نریزیم و در حفظ زیبایی ظاهری و پاکیزگی سواحل دریای خزر کوشا باشیم اما متاسفانه این مسئله رعایت نمی‌شود و شاهد انباشت زباله در حاشیه دریای خزر هستیم.

 جعفری گفت: سازمان های مردم‌نهاد بسیار می‌توانند به حفاظت از محیط زیست کمک کنند و امیدوارم همانطور که در سال‌های گذشته این اتفاق افتاد در حال و آینده هم این عزیزان به کمک محیط زیست بیایند چون می‌توانند در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه آموزش به اقشار مختلف شهروندان کمک کار محیط زیست باشند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: در کنار آموزش، حفاظت از محیط زیست باید در رفتار فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha