• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402051911990
  • خبرنگار : 50161

یک مسئول در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

سطح سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها ارتقا یابد

سطح سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها ارتقا یابد

ایسنا/زنجان مدیرکل اقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در شرایط کنونی شهرداری‌ها باید سطح سرمایه‌گذاری خود را ارتقا دهند.

محمدرضا بیضاوی ظهر امروز (۱۹ مردادماه) در دوره آشنایی با کلیات روش‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری که به میزبانی جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه برای ورود به موضوعات سرمایه‌گذاری باید نگاهمان را تغییر داده و این نگاه بیش از گذشته به سمت بخش خصوصی باشد، افزود: منظور از بخش خصوصی، مردم همین شهر بوده و نیازی به ورود سرمایه‌گذار از خارج از استان نیست.

وی با بیان اینکه مردم به عنوان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قادرند در پیشبرد اهداف به مجموعه شهرداری کمک کنند، تصریح کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال‌جاری، بحث سرمایه‌گذاری است و ایشان در سخنرانی‌های متعدد بر لزوم توجه به امر سرمایه‌گذاری در کنار موضوع تولید تاکید داشتند، از این رو باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های مردمی به عنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی در کشور حرکت کنیم.

این مسئول با یادآوری اینکه تقویت جایگاه متولیان امور سرمایه‌گذاری در مجموعه شهرداری به عنوان اولین قدم در راستای تغییر نگاه به مقوله سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود، ادامه داد: معتقدیم در شرایط کنونی، اولین اقدامی که می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری موثر واقع شود، این است که بتوانیم سطح سرمایه‌گذاری را در مجموعه شهرداری ارتقا دهیم و برای تحقق این امر الزاماتی از جمله استفاده از ظرفیت عظیم بخش خصوصی وجود دارد.

بیضاوی در ادامه به چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاری در مجموعه شهرداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ شهرداری‌ها، مشارکت نکردن این مجموعه با بخش خصوصی است، این در حالی است که می‌توان با در پیش گرفتن رویکرد آموزشی این بخش را تقویت کرد؛ چرا که نباید فراموش کنیم که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از ملزومات سرمایه‌گذاری در مجموعه شهرداری‌ها است.

وی استفاده نکردن از ابزارهای نوین تامین مالی، شناسایی نشدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری، نبود تعریف درست از مشوق‌های سرمایه‌گذاری را از دیگر چالش‌های پیش روی این مجموعه دانست و با اشاره به اینکه شهرداری‌ها با چالش‌های برون‌سازمانی نیز در این زمینه مواجه هستند، اظهار کرد: توسعه نگاه صرفاً اقتصادی در سرمایه‌گذاری، توجه نکردن به اثرات اجتماعی، فرهنگی و خدماتی و نیز نبود اعتماد سرمایه‌گذار به این مجموعه از چالش‌های برون‌سازمانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha