• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402051912112
  • خبرنگار : 50444

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

قیمت خودرو در بازار باید از کارخانه کمتر شود/ مجلس برای موضوع «خودرو» کم نگذاشت

قیمت خودرو در بازار باید از کارخانه کمتر شود/ مجلس برای موضوع «خودرو» کم نگذاشت

ایسنا/خراسان شمالی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در حوزه خودرو ورود بسیار مناسبی داشت و چیزی کم نگذاشت.

به گزارش ایسنا، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد در دیدار با اعضای تحریریه خبرگزاری ایسنا خراسان شمالی اظهار کرد: مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو را به تصویب رساند، برای 2 سال آن بودجه گذاشت و لایحه واردات خودروهای دست دوم را نیز تدوین کرد اما نمی‌دانیم چرا در دولت اجرایی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: برای ما جای سؤال است که چطور دولت برای واردات چای، میلیاردها تومان ارز اختصاص می‌دهد اما برای خودرو که اکنون به دغدغه مردم تبدیل شده است، ارز اختصاص نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه احساس می‌کنیم دولت در این خصوص لجبازی می‌کند، بیان کرد: ساماندهی بازار خودرو یک راه حل مناسب دارد و آن نیز این است که به اندازه ۱۰ درصد تولیدات خودروسازان در کشور، واردات خودرو اتفاق بیفتد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خودروهای ساخت داخل و حتی مونتاژی در ایران زیر ۲۰ هزار دلار است و در صورتی که واردات خودرو آزاد باشد باز هم سود سرشاری نصیب خودروسازان می‌شود.

ضرر تولید کننده و مصرف کننده
وی تصریح کرد: بیشترین ضرر خودروسازان از سال ۹۶ و ۹۷ به این سمت است که واردات خودرو اتفاق نیفتاد و بیشترین ضرر را متحمل شدند. چرا که دخالت‌ها در آن وارد شد و هم مصرف کننده و هم تولید کننده متضرر شده‌اند.

وی افزود: به عقیده بنده اگر سالانه ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود، می‌تواند در بازار تأثیر بسیار مناسبی بگذارد که قوانین مربوطه و بودجه آن توسط مجلس پیش بینی شده و موانع نیز برداشته شده است و فقط نیاز به اراده برای انجام دارد.

جدی با اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در کشور بیان کرد: قیمت خودرو همچنان نیز باید کاهش پیدا کند و باید به سطحی برسد که قیمت بازار آزاد از کارخانه کمتر شود. هر زمان که این اتفاق رخ داد یعنی وضعیت بازار خودرو در کشور ایده آل شده است.

وی اظهار کرد: خودروسازان در واقع باید مشوق‌هایی را برای فروش محصولاتشان تعریف کنند اما در حال حاضر که برای خودرو صف می‌بندند و قرعه‌کشی می‌شود، یعنی وضعیت بازار خودرو در کشور ایده‌آل نیست.

این نماینده مجلس گفت: خودروهای خارجی در داخل کشور ۴ تا ۵ برابر قیمت واقعیشان خرید و فروش می‌شوند که تنها راه اصلاح روند فعلی، انجام صحیح واردات خودرو است و این مسیر را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha