• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402051912132
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

دسترسی مردم تیران به کتاب با کتابخانه سیار امکان پذیر است

دسترسی مردم تیران به کتاب با کتابخانه سیار امکان پذیر است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: دسترسی روستاییان این شهرستان به کتاب و کتابخانه عمومی با راه اندازی کتابخانه سیار امکان پذیر شد.

علی محمدی کیا، امروز( پنجشنبه،19 مرداد) در نشست با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به گستردگی جغرافیایی تیران و کرون و تعداد بالا و پراکندگی روستاها، اظهارکرد: امکان احداث کتابخانه عمومی در هر روستا با تنوع کتاب فراهم نبوده ولی از طرفی هم نباید این نیاز نادیده گرفته شود.

وی افزود: راه اندازی کتابخانه سیار با یک دستگاه خودرو این مشکل را رفع و امکان دسترسی به کتاب را برای مردم در یک برنامه مشخص فراهم می‌سازد.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون با اشاره به لزوم راه‌اندازی کتابخانه عمومی سیار، خاطرنشان کرد: تامین اعتبار مورد نیاز با تخصیص منابع شهرستانی و استانی امکان پذیر بوده و باید در یک همکاری مشترک این کار انجام شود.

وی اضافه کرد: نهاد کتابخانه عمومی استان اصفهان با در نظر گرفتن شرایط این شهرستان و لزوم توسعه کتابخوانی به این موضوع کمک کند.

محمدی کیا بهره گیری از کتابخانه مدارس برای توسعه کتابخوانی در روستاها را راهکار دیگر برای دسترسی آسان به منابع کتاب بیان کرد و گفت: در روستاهای دارای جمعیت بیشتر با همکاری آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه مدرسه تجهیز و اهالی روستا از آن بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نیز در کنار کتابخانه سیار پیگیری خواهد شد تا با موافقت آموزش و پرورش به نتیجه برسد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه سه شهر این شهرستان دارای کتابخانه عمومی هستند، تصریح کرد: تجهیز و توسعه زیرساخت‌های این مراکز لازم بوده تا اینکه شهروندان نیز از آن به راحتی و با تنوع موضوعات استفاده کنند.

وی یادآورشد: کتابخانه شهر عسگران واقع در بخش کرون با مشارکت بودجه‌های محلی به بهره برداری رسید اما تکمیل آن نیازمند بودجه است که در دستور کار قرار می گیرد.

به اعتقاد فرماندار تیران و کرون تسهیل دسترسی به کتابخانه‌ها و تنوع موضوع کتاب شرایط را برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تسهیل می‌کند.

همچنین مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان در ادامه این نشست با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در استان مد نظر است، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و با حمایت مسئولان شهرستانی تقویت و توسعه زیر ساخت‌ها انجام می‌شود.

علی شاه‌نظری ادامه داد: تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی در جذب عضو موثر بوده اما برای بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش اعضا به همکاری دیگر دستگاه‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha