• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402051912139
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بیرجند سهم لازم از اعتبارات استان را ندارد

 بیرجند سهم لازم از اعتبارات استان را ندارد

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار بیرجند گفت: براساس شاخص‌هایی که تعریف شده، شهرستان بیرجند سهم لازم از اعتبارات استان را ندارد در حالی که نیازهای مرکز استان بسیار است.

علی فاضلی‌فرد، امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد در نشست تجلیل و هم اندیشی اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات مختلف در مرکز استان مورد استفاده همه مردم استان قرار می‌گیرد، باید نگاه‌های جزیره‌ای را کنار بگذاریم و نگاه توسعه‌ای داشته باشیم. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: هر زیرساخت و امکاناتی که در بیرجند وجود دارد، متعلق به مردم خراسان جنوبی است؛ از طرفی این شهرستان پیشانی استان است. 

فرماندار بیرجند گفت: براساس شاخص‌هایی که تعریف شده، شهرستان بیرجند سهم لازم از اعتبارات استان را ندارد در حالی که نیازهای مرکز استان بسیار است. هیچ اداره‌ای را در شهرستان بیرجند نخواهیم پذیرفت که حیاط خلوت ادارات کل باشد، مدیر ادارات شهرستان باید قوی، پرتلاش، جوان و جهادی باشند. 

فاضلی‌فرد بیان کرد: مدیران کل اگر اختیار لازم را به مدیران شهرستانی بدهند، کارها به خوبی پیش خواهد رفت و نیروی قوی در مرکز استان برای مدیران کل هم امنیت آفرین و یک ظرفیت است. 

وی ادامه داد: نگاه ما برای مرکز استان نگاه عدالت محوری و منطقی است. حجم کار وسیع و فعالیت خوبی در شهرستان بیرجند انجام می‌شود اما به نحو احسن انعکاس داده نمی‌شود. 

فرماندار بیرجند تصریح کرد: به عنوان رسانه ملی در تمامی شهرستان‌ها نماینده فعال دارد اما در شهرستان بیرجند نماینده نداریم و ما در سایه قرار گرفته‌ایم.  فلسفه وجودی ما خدمت حداکثری به مردم است و همه توان خودمان را برای این موضوع گذاشته‌ایم. 

فاضلی‌فرد درباره موضوع سگ‌های ولگرد در بیرجند و روستاهای اطراف گفت: در زمینه جمع آوری سگ‌ها اقدامات موثری صورت می‌گیرد اما با موانعی مواجه هستیم. در روستای حسین آباد بیرجند یک کشتارگاه دام سنتی داریم که یکسری عوارضی دارد و بارها اخطار داده‌ایم، چندی پیش مهلت ۶ ماهه به کشتارگاه دادیم که از این مکان به مکان دیگری منتقل شود چرا که سلامت مردم خط قرمز ما است. 

فرماندار بیرجند گفت: در صورت انتقال این کشتارگاه بخشی از سگ‌های ولگرد که به کانون تجمعی تبدیل شده هم جمع آوری خواهند شد. 

فرماندار بیرجند بیان کرد: رسانه‌های خراسان جنوبی مهمترین رسالت را بر دوش دارند که با اقدامات موثر خود قطار توسعه استان را شتاب می‌دهند. نقدهای منصفانه، منطقی و عدالت محور، مدیران را به تحرک وا می‌دارد و کاری ارزشمند است. 

وی با بیان اینکه رسالت اصلی رسانه جهاد تبیین و به عبارتی دیگر در خط مقدم آن است، اظهار کرد: همه باید به توسعه استان کمک کنیم، تلاش ما این خواهد بود که از این پس حوزه تعامل با رسانه و اطلاع‌ رسانی را فعال‌تر کنیم. 

فرماندار بیرجند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه، یادآور شد: باید باور کنیم که شعار "ما می‌توانیم" را در عرصه خارجی محقق کردیم اما در عرصه داخلی نیازمند تلاش بیشتر است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha