• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051912171
  • خبرنگار : 50177

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی لرستان:

گفتمان‌سازی راه مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی است

گفتمان‌سازی راه مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی است

ایسنا/لرستان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: گفتمان‌سازی راه مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی موسوی امروز ۱۹ تیرماه، در همایش جهاد تبیین، حماسه زینبیون با رویکرد دفاع از وجوب حجاب و عفاف که در محل سالن همایش‌های شهدای جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک پدیده  برهنگی  بیماری عصر ماست که دیر یا زود به عنوان یک بیماری شناخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است که در قرآن به آن تصریح شده است، افزود: حجاب هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است تا در سایه‌ آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند.

اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی در پرتو حجاب محقق می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، از این رو بی‌توجهی به مسئله‌ حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست، ادامه داد: حفظ حجاب در بخش خانوادگی استواری آن را در پی داشته و کانون خانواده را استحکام می‌بخشد، به طوری‌که رسیدن به آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی در پرتو حجاب محقق می‌شود، با حفظ حجاب و پوشش مناسب دختران و زنان، بسیاری از بیماری‌های اخلاقی جنسی ریشه‌کن شده و یا حداقل کاهش می‌یابد.

موسوی اظهار کرد: تدبیری که خداوند به کار برده تا زنان از جمال خود در جهت آرامش‌بخشی و اعتدال جامعه انسانی بهره گیرند، قرار دادن عنصر حجب و حیا در روح زن است.

وی گفت: حیا و عفاف هم برای زنان  و هم برای مردان لازم است تا گام از حریم اخلاق بیرون ننهند، اما به دلیل جاذبه‌های خاص و توانمندی‌هایی که خداوند در زن قرار داده عنصر حیا و عفاف ضرورت بیشتری یافته است و امنیت و آرامش خاطر از آثار حجاب اسلامی است.

پوشش اسلامی نگهبان زن است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری دارد و پوشش اسلامی نیز نگهبان زن است و هر چه این پوشش کامل‌تر شود، درصد امنیت زنان بالا می‌رود؛ چرا که پوشش زنان در کاهش مفاسد اجتماعی نقش موثری دارد، تصریح کرد: عفاف و پاکدامنی، پیامد نیکوی تقوای الهی و مایه قرب خداوندی است؛ نوع پوشش زن، معرف شخصیت عفیف اوست که موضع‌گیری مرد را در برابر او مشخص می‌کند پس باید در این زمینه تلاش فراوان کرد تا این معرف با روش‌های مختلف ماندگار شود.

موسوی گفت: امروزه نسل جوان و خانواده‌ها با فلسفه و ضرورت حجاب، آشنایی لازم را ندارند، لذا برگزاری نشست‌های علمی علاوه بر ضرورت حجاب، آثار اجتماعی، روحی و روانی حجاب را در مورد زنان روشن می‌کند.

وی در ادامه به راه‌های مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی اشاره کرد و با بیان اینکه این مساله به گفتمان نیاز دارد بدین معنی که صدا و سیما با زبان هنر و ساخت فیلم‌هایی با محتوای قرآنی، استفاده از ظرفیت خطبا، نویسندگان و… گفتمان حجاب را شکل دهند، افزود: دشمن دیوار فرهنگی کشور ایران را کوتاه دیده است و قصد دارد با وارد کردن فشار و ضربه، هجمه‌های زیادی را به حوزه فرهنگی کشور وارد کند.

نظارت همگانی و امر به معروف و نهی از منکر را توسعه دهیم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی لرستان گفت: باید با فیلم‌سازان متبحر به جنگ و مقابله با دشمن برویم  چراکه الگوی ما معصومین هستند نه سلبریتی که با سفره جمهوری اسلامی به نان و نام رسیده اما نمکدان را می‌شکنند؛  این افراد دلقک هستند زیرا هنرمند باید بتواند کاری کند تا خود و دیگران را از شر توهمات رها سازد.

موسوی با بیان اینکه موضوع دیگر فرهنگ‌سازی است و باید در این راستا قشر جوان دهه ۸۰ را در فضای سیاسی قرار دهیم و پرسش‌هایش را پاسخگو باشیم.

وی افزود: فضلا و دانشمند و دانشگاهیانی که افکارشان متاثر از اسلام‌شناسان است کم نداریم که بتوانند با پاسخ علمی و منطقی، جوانان را اقناع کنند چون علم و منطق ریشه در قرآن دارد لذا برای جوانان باور می‌شود و سپس تغییر رفتار و در نهایت به عادت تبدیل می‌شود. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید براینکه کارگزاران نظام و مجلس باید برنامه مدون داشته باشند و سازمان‌های تبلیغات، حوزه علمیه و ارشاد و… ساماندهی شوند، خاطرنشان کرد: اقلیت‌های دینی و مذهبی و… را رها نکنند، شناسایی توطئه‌های فرهنگی دشمنان، توسعه فرهنگ ازدواج، ترویج استفاده از پوشش‌های درست، معرفی الگوهای برتر و مناسب، و در نهایت نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر را توسعه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha