• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052012248
  • خبرنگار : 50039

رئیس ستاد انتخابات گلستان خبر داد:

ثبت‌نام ۳۳۱ داوطلب در پنجره واحد وزارت کشور/ تکمیل مدارک ۳۳ خانم

ثبت‌نام ۳۳۱ داوطلب در پنجره واحد وزارت کشور/ تکمیل مدارک ۳۳ خانم

ایسنا/گلستان رئیس ستاد انتخابات گلستان از پیش ثبت‌نام ۳۳ بانوی گلستانی در پنجره واحد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور خبر داد و گفت: بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا است.

سیدعلی مهاجر صبح امروز جمعه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ در خصوص آخرین وضعیت پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان اظهار کرد: در سه روز نخست پیش ثبت نام کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان ۳۳۱ نفر فرآیند خود را تکمیل و به اتمام رساندند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ثبت نام‌کننده ۲۹۸ نفر آقا و ۳۳ نفر از بانوان هستند، ادامه داد: ۵۴ درصد داوطلبان تا به این لحظه با رنج سنی ۳۰ تا ۴۵ سال بوده که ۱۷۹ نفر هستند.

مهاجر در خصوص مدرک تحصیلی ثبت نام‌کنندگان توضیح داد: بالغ بر ۴۸ نفر از داوطلبان با مدرک دکتری، ۲۳۸ نفر کارشناسی ارشد و ۱۰ نفر با مدارک حوزوی هستند.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا با ۱۲۷ نفر هستند، خاطرنشان کرد: دومین رتبه در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان با ۵۶ نفر ثبت شده است.

رئیس ستاد انتخابات گلستان، ثبت‌نامی‌ها در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های مراوه‌تپه، گالیکش، کلاله و مینودشت را ۴۸ نفر، گنبدکاووس را ۴۰ نفر، رامیان و آزادشهر را ۳۳ نفر و علی آبادکتول را ۲۷ نفر برشمرد و اضافه کرد: این افراد ظرف سه روز گذشته اقدام به بارگذاری مدارک هویتی خود در پنجره واحد وزارت کشور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مدت زمان پیش ثبت‌نام تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر تعیین شده و طبق اعلام وزیر کشور این زمان تمدید نخواهد شد، تصریح کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات، طی مراحل ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش ایسنا، تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، تصویر کارت گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات شورای اسلامی مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام هستند.

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در زمان ثبت‌نام باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.

جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه را دارند از مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند شد و هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha