• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402052012260
  • منبع : نمایندگی مازندران

دبیر ستاد اربعین کشور در مازندران مطرح کرد؛

پیشتازی مازندران در پشتیبانی از زائران اربعین

پیشتازی مازندران در پشتیبانی از زائران اربعین

ایسنا/مازندران جلسه ستاد اربعین مازندران با حضور دبیر ستاد اربعین کشور، مسئولان کمیته های ۱۳گانه و فرمانداران این استان برگزار شد.

"محمد تقی باقری" دبیر ستاد اربعین کشور پنج شنبه شب ۱۹ مرداد ماه در جلسه ستاد اربعین مازندران با اشاره به تدوین برنامه های منسجم از سوی ستاد اربعین مازندران، تلاش های استاندار و معاون سیاسی این استان را درراستای تقویت برنامه های فرهنگی ستاد اربعین ستود و گفت: مازندران در برنامه ریزی و پشتیبانی از زائران اربعین در بین استان های کشور پیشتاز است.

روح الله سلگی جانشین استاندار در ستاد اربعین مازندران نیز با اشاره به ماهیت ارزشمند حماسه اربعین از آن به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی و دینی یاد کرد وافزود: اربعین یادمان و یادآور عاشورا و تجلی قدرت نرم تشیع است.

وی با بیان اینکه پیام حضرت زینب(س) در اربعین به ثمر نشست، تصریح کرد: عاشورا شور و اربعین شعور است.

سلگی با اشاره به عمق دلدادگی مردم مازندران به اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: در دیار علویان برای زدودن زنگارهای آسیبهای اجتماعی از ظرفیت اربعین به شکل اَتَم آن بهره خواهیم برد.

 معاون سیاسی استاندارمازندران اضافه کرد: ضرورت دارد فرمانداران در سواحل و تفرجگاه ها با فضاسازی محیطی و برپایی ایستگاه های صلواتی، عطر و رایحه اربعین را پراکنده سازند.

پیشتازی مازندران در پشتیبانی از زائران اربعین

این مسئول با اشاره به بسیج امکانات دستگاههای اجرایی برای پشتیبانی از حماسه اربعین یادآور شد: با کمک جهاد کشاورزی  ۳۵ تُن مرغ بین موکب‌های اربعین توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: پویش نذر دارو با کمک فرمانداران تشکیل شده است که داروهای مازاد مردم برای زائران جمع آوری خواهد شد. همچنین دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر نیز در این ارتباط  بیش از ۲۰۰ میلیون تومان کمک خواهند کرد.

سلگی با اشاره به تامین کادر درمان برای تمامی موکب‌های مازندرانی افزود: ناوگان حمل و نقل استان با تمام قوت آماده اعزام زائران است همچنین از شرکت حمل و نقل ترکیه‌ای برای اولین بار استفاده خواهد شد.

وی از آماده سازی بسته‌های فرهنگی  برای زائران مازندرانی در اربعین امسال خبر داد و گفت:  فعالیت‌های فرهنگی اربعین امسال موکب محور است و هر موکب باید یک رسانه باشد.

معاون سیاسی استاندار مازندران خاطر نشان کرد:امسال بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان محرومان و افراد کم برخوردار استان را راهی کربلا خواهد کرد.

وی با تجلیل ازصداوسیمای مرکز مازندران برای تدوین برنامه های ویژه اربعین خواستار ارائه آموزش های بهداشتی و تعاملی از طریق رسانه‌ها در طول اعزام زائران شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha