• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052012288
  • خبرنگار : 71415

دولت مالی صدور روادید برای اتباع فرانسوی را متوقف کرد

دولت مالی صدور روادید برای اتباع فرانسوی را متوقف کرد

دولت کشور مالی اعلام کرد، صدور روادید برای اتباع فرانسوی را در یک اقدام متقابل متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه کشور مالی اعلام کرد،‌ تا مدتی نامحدود صدور روادید برای اتباع فرانسوی را به تلافی اقدام مشابهی از سوی وزارت امور خارجه فرانسه به حال تعلیق در می‌آورد.

وزارت امور خارجه دولت مالی در بیانیه‌ای نوشت، این وزارتخانه اخیراً از طریق مطبوعات "با تعجب متوجه شد" وزارت امور خارجه فرانسه، به دلیل "تنش‌های منطقه‌ای شدید" مالی را در "منطقه قرمز" دسته بندی کرده است.

بر اساس گزارش‌ها فرانسه همچنین صدور روادید را برای اتباع مالی متوقف کرده و مرکز صدور روادید سفارتخانه خود در شهر باماکو، پایتخت مالی را تعطیل کرده است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه مالی نوشته شد: "این وزارتخانه به عنوان یک اقدام متقابل صدور روادید برای اتباع فرانسوی از جانب بخش‌های خدمات دیپلماتیک و کنسولی خود در کشور فرانسه را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق در می‌آورد."

عبارت "تنش‌های منطقه‌ای شدید" در این بیانیه، اشاره به تحولات اخیر در کشور نیجر دارد؛ جایی که در تاریخ ۲۶ ژوئیه شاهد کودتای ارتش و خلع شدن محمد بازوم از ریاست جمهوری بود.

بعد از آنکه جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) نسبت به اقدام نظامی احتمالی در نیجر برای بازگرداندن محمد بازوم به ریاست جمهوری و بازگشت نظام قانون اساسی هشدار داد، کشورهای مالی و بورکینا فاسو اعلام کردند که در مناقشه بر سر نیجر، جانب رهبران کودتا را می‌گیرند.

کشور مالی نیز در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاهد کودتای نظامی و به قدرت رسیدن نظامیان ارتش بود و از آن زمان به بعد روابط این کشور با فرانسه متزلزل شده است.

شورای نظامی حاکم بر مالی بعداً فعالیت سازمان‌های غیردولتی که از فرانسه بودجه می‌گیرند را ممنوع کرده و سربازان فرانسوی که در آن کشور با هدف مقابله با شبه نظامیان مستقر بودند را اخراج کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha