• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402052112772
  • خبرنگار : 71263

تلگرام در گوشی‌های شیائومی غیرقابل نصب شد

تلگرام در گوشی‌های شیائومی غیرقابل نصب شد

غول تلفن هوشمند آسیایی شیائومی، از نصب تلگرام روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل MIUI و رابط میان‌افزاری خود، در چین جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، نرم افزار MIUI، یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید است که شیائومی در تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های موبایل خود از آن استفاده می‌کند. با انتشار MIUI ۱۳ در سال ۲۰۲۲، شیائومی یک ویژگی امنیتی جدید برای مشخص کردن و جلوگیری از اجرای اپلیکیشن‌های مخرب در دستگاه‌ها اضافه کرد.

با این حال، این ویژگی با انتقادات و سوء ظن در گذشته مواجه شده بود و گمان کاربران بر این بود که ویژگی مذکور ممکن است تلاش پنهانی شیائومی با همکاری حزب کمونیست چین (CCP)، برای کنترل فعالیت‌های کاربران و سانسور اپلیکیشن‌ها باشد.

پس از این که  MIUI، مسدود کردن اپلیکیشن‌هایی را آغاز کرد که به کاربران امکان می‌داد تنظیمات شبکه را فراتر از تنظیمات پیش فرض، تغییر دهند، این سوء ظن تقویت شد. اگر اپلیکیشنی، مخرب یا خطرناک به نظر برسد، MIUI  سعی می‌کند اپلیکیشن مذکور را از دستگاه حذف کرده و نصب آن را مسدود کند.

افشاگری‌های اخیر نشان می‌دهد که MIUI شیائومی، اکنون پلتفرم پیام‌رسانی محبوب تلگرام را به عنوان یک اپلیکیشن خطرناک در چین، شناخته است.

طبق گزارش‌هایی که در کانال‌های تلگرام منتشر شده، هنگامی که MIUI شیائومی، تلگرام را شناسایی می‌کند، هشداری با این مضمون نشان می‌دهد که "این اپلیکیشن، در بررسی امنیتی شیائومی تائید نشده است. به دلایل امنیتی توصیه می‌شود تدابیر امنیتی را برای اطمینان از ایمنی اپلیکیشن و محافظت در برابر اپلیکیشن‌های خطرناک فعال کنید."

هایکاری کالیکس، طراح موبایل چینی، در گفت و گو با وب سایت بلیپینگ کامپیوتر، گزارش‌های مذکور درباره جلوگیری از نصب شدن تلگرام و اپلیکیشن‌های دیگر توسط سیستم عامل MIUI شیائومی را تائید کرد.

بر اساس گزارش وب سایت بلیپینگ کامپیوتر، مقامات چینی از لحاظ تاریخی، محدودیت‌ها یا ممنوعیت‌هایی را برای پلتفرم‌های جهانی متعددی از جمله فیس‌بوک، توییتر، واتس‌اپ و گوگل اعمال کرده‌اند و دسترسی و ارتباط رایگان را برای میلیون‌ها نفر محدود کرده‌اند. همچنین به مرور، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی محبوب مانند فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب هدف قرار گرفته‌اند و جایگزین‌های چینی آنها اهمیت پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۱

چیزی که بر خود نمی پسندی بر دیگران هم نپسند. بفرما، اینهمه هنجرشون پاره کردن از این پیام رسانای به ظاهر پیام رسان استفاده نکنید. ولی هنوز یه عده گارد اشتباه میگیرن و چسبیدن به وی پی ان هایی که ممکنه نا امنی دستگاه رو بیشتر هم کنه.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۹:۴۹

چی میگی شما چ ربطی داره؟الان ک چین اومده همچین کاری کرده شد بد تلگرام؟تلگرامی ک ۱۸۰,۰۰۰ دلار جایزه گذاشت واسه هرکی ک هکش کنه ولی نتونستن اینارو ندیدی حالا بعد این همه سال چین اومده یه حرکت بدی زده تلگرام شد پیامرسان بد؟چی توو فکرتونه اخه؟

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۲:۰۵

تموم شد ؟خیلی تاثیر گذار بود

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۷:۳۵

کاملآ موافقم اونم تو تلگرام و...پرشده از گانفینگ های رایگان که خدا میدونه .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۳

الان وی پی انا چه ربطی به تلگرام دارن طرف همت کنه پروکسی بخره یا با پروکسی وصل بشه تلگرام ، تو افکار ایرانیا یه پیامرسان قابل نفوذه اما نمیدونن هنوز هیچکس نتونسته تلگرام رو هک کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۳ ۲۳:۴۲

اونایی که میگن کانفینگ اینا هک میکنن اینا اگه با کانفینگ هک میشدی الان نمیتونستی اینجا پیام بدی

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۴:۲۰

قبل اینکه بتونن به تلگرام ضربه بزنند خودشون ضرر میکنن از همین الان به بعد هرکی این خبر رو ببینه دیگه شیایومی نمیگیره

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۵:۱۷

واقعا یکی مثه من که میخواد شیایومی بگیره با این خبر دیگه نمیخام حتی اگه مجانی بدن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۴

دقیقا.اگه واقعا این خبر حقیقت داشته باشه.کسی دیگه سمت شیایومی نمیره.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۸:۲۴

ولی برای من مهم قیمت پایین و دوربین هست. تلگرام و واتساپ فرقی نمی‌کنه برام

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۸:۳۹

آقای عزیز گفته فقط برای چین، تو که تو چین زندگی نمیکنی و پک گوشی شما گلوبال هس

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۰:۱۴

من میگیرم چون تلگرام واقعا اپلیکیشن قابل اعتمادی نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۳:۲۷

دقیقاً

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۸:۳۳

مال من هنوز کار می‌کنه حتی حذف و نصبشم کردم

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۹:۱۵

سلام من الان شیاعومی دارم و تلگرام اصلی آخرین نسخه روش نصب و کار میکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۹:۴۰

احتمالا خبر خیلی قدیمی هست ، الان ورژن ۱۴ روی گوشی ها نصبه و بزودی هم ورژن ۱۵ روی گوشی ها نصب میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۶

اینا فقط برا نسخه چینی هست. رم گوشی ما گلوبال یا اروپا اینا هست.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۲۰:۲۰

فعلأ که ما شیایومی 11T Pro داریم منطقه هم رو آلمان تنظیم هست آپدیت اندروید جدید miu هم کردیم خبری از اجازه نصب نکردن هم تجربه نکردیم،بله به صورت پیش فرض یک اپلیکیشن امنیت داره که در اصل مال شیایومی نیست بلکه به صورت روزانه از Avast بروزرسانی دریافت می‌کنه که یک شرکت بین‌المللی امنیتی بزرگ هست که آنتی ویروس مخصوص رایانه های شخصی و سیستم های کامپیوتری اورگان ها و گوشی ها میسازه که در اکثر مدل های شیایومی همین اپلیکیشن امنیت وظیفه پاکسازی و ایمن کردن گوشی به عهده داره و خیلی هم عالی کار می‌کنه و شخصاً در یک سال گذشته باگی ازاین مدل گوشی ندیدم!

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۰۵:۳۳

واسه من نصب هست

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۲۰:۲۶

دوستان اشتباه برداشت نکنین ،نصب تلگرام فقط برای گوشی های شیائومی رام چین غیر قابل نصب شده ،اونم نه به خاطره تحریم چیزای دیگه.به خاطر اینکه سیستم امنیتی شیائومی اجازه نصب نمیده حالا شاید به خاطر مشکلات سیاسی و استفاده از شبکه های داخلی چینی باشه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۲۰:۵۲

امکان ندارد من امروز نصب کردم مشکلی ندارد

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۲۱:۰۵

بهونه خوبی بود برم بفروشم گوشیمو سامسونگ بخرم

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۷

بدون اینکه مطلب را قشنگ بخونید فقط آماده جواب دادن هستید ،نوشته فقط توی کشور چین نه کشورهای دیگر.حالا برو گوشی دیگری بخر

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۲۱:۲۵

این حرف دروغ من خودم الان شیایومی دارم اتفاقاً چند روز پیش تلگرام نصب کردم

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۲۱:۳۸

جو نگیرید فقط برا گوشی های ریجن چینه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۲۲:۰۵

ما الان دوتا شیائومی تو خونه داریم با می یو ای ۱۴ ولی تلگرام روش نصبه و استفاده میکنیم.این خبر فکر کنم برای ریجن چین باشه و برای مردم خودش باشه چون ریجن گلوبال یه همون جهانی همه تلگرام روشون نصب میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۲۲:۳۷

.من خودم دیروز گوشی قبلی فروختم شیائمی گرفتم 55ملیون دادم چرا شد.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۰:۳۹

بابا این پلتفرم مخصوص گوشی های نسخه چین هس نه نسخه گلوبال که دست ماست ... اگر روی گوشی های ما ایجاد شد میتونیم از نسخه وب استفاده کنیم..

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۰:۴۵

شیائومی هرچقدر هم غول باشه بالاخره در چین زیر چکمه های قانون مجبور به همکاری با سیاستهای داخلی و امنیتی چین هستش و مشخصه که نتنها تلگرام بلکه برای تمامی اپ هایی که مربوط به امریکا و اروپا هستش نقشه های بلند مدتی کشیده ولی چون دیوار تلگرام از فیسبوک و یوتیوب و اینستاگرام و چندتای دیگه کوتاه تر هست بنابراین با تلگرام شروع میکنه تا به بقیه‌ برسه این وسط شیائومی در ابتدا با کمی افت فروش در بازارهای جهانی روبرو میشه که با فیلتر کردن سایر اپ های قدرتمند این روند رو به بالا میره و درواقع چوب سیاست‌های داخلی رو میخوره

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۰:۴۹

هیچی دیگه منتظر بودن ما شیائومی بخریم بعدش از این حرکتا بزنن؟

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۴:۱۳

ما فک فایملمون همشون شی‌امین میو ای ۱۲هم داریم سه تا ۱۳هم داریم دو تا۱۴هم داریم.... جالبه که هممونم تلگرام داریم و بدون مشکل استفاده میکنیم.!

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۷:۰۷

اگرم قرار باشه تلگرام نشه نصب کرد تو نسخه رام چینشه رام گلوبال ک میره بازار جهانی بدون مشکله

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۷:۵۳

خبر رو درست بخونین بعد نظر بدبن.میگه سیستم امنیتی گوشی تلگرام رو نرمافزار مخرب میشناسه.پیغام میده اگه میخای حذف کن.مثل بعضی نرمافزار ها که گوشی پیغام امنیتی میده موقع نصب.نمیگه اصلا اجازه نصب نمیده گوشی..

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۸:۳۳

پوجو ایکس ۴ پرو،شیایومی فروشی 😂

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۹:۱۸

این موضوع احتمالا مختص رام چینی باشه اگر گلوبال باشه شیائومی هم به سرنوشت هواوی دچار میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۱۰:۳۵

تقریبا 99٪اینایی که میان نظر میدن فقط تیتر خبر رو میخونن 😅 گفته فقط پک داخل چین اینجوریه یعنی گوشیهای گلوبال که دست همه هست شامل این قضایا نمیشه حالا هی بیا بگو تلگرام فلانه ک میکنه تلگرام ضرر میکنه یا ناراحت میشه؟؟ تلگرام باید سیستم عامل خودشو به زودی عرضه کنه برای پیام رسان بودن خیلی خیلی زیادیه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۰۱:۴۲

تلگرام یکی از مفید ترین و امن ترین پیام رسان هاست که از لحاظ اطلاعات علمی که درش نهفته است برای انسان های باسواد و دانش آموزان یکی از بهترین منابعه و نه اینستاگرام و نه هیچ پیام رسان دیگه ای از این لحاظ به گرد پاش نمیرسه این بهانه هارو بزارید کنار اگه اونای که کامنت مینویسن کمی اطلاعات علمی براشون مهم بود و فقط دنبال بیکاری تو اینترنت نبود همچنین حرفی رو نمینوشتند.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۰:۴۱

بنظرم هر گوشی بدون تلگرام یه ریال نمی ارزه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۱:۱۲

.من خودم شیاومی دارم miui14 golobalهست مثل ساعت تلگرام کار می‌کنه .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۴ ۱۱:۰۷

سلام مدل گوشی من poco است و تلگرام من را به عنوان redmi میشناسد. تلگرام اصلی است و نشست فعالی هم ندارم. این اشتباه چطور ممکن است؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون