• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402052112791
  • خبرنگار : 71649

دیدارهای هفته اول لیگ برتر فوتبال از نگاه رسول کربکندی؛

نتیجه غیرمنتظره استقلال، اقتدار سپاهان و بازی روان پرسپولیس/ صنف دلال از VAR خوشش نمی‌آید

نتیجه غیرمنتظره استقلال، اقتدار سپاهان و بازی روان پرسپولیس/ صنف دلال از VAR خوشش نمی‌آید

یک کارشناس فوتبال می‌گوید لیگ برتر ایران تقابل فوتبال‌ غنی و فقیر است و همچنین جدول لیگ نیز به سه قسمت تقسیم شده است.

به گزارش ایسنا، سوت آغاز لیگ بیست‌وسوم به صدا در آمد و در مهم‌ترین دیدارها استقلال، گل گهر، سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس با برتری مقابل حریفان خود لیگ برتر را خوب شروع کردند و در پایان هفته نخست به ترتیب در رده اول تا پنجم قرار گرفتند.   

رسول کربکندی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با آغاز لیگ بیست‌وسوم اظهار کرد: تا هفته سوم و چهارم نمی‌شود درباره تیم‌ها  قضاوتی کرد. بعضی از تیم‌ها سرمایه‌گذاری زیادی داشتند و طبیعی بود که در هفته اول نتایج خوبی بگیرند. سپاهان سخت‌ترین بازی هفته را داشت اما توانست سه گل بزند و البته یک گل هم دریافت کرد. در این بازی تنش بیش از حد بود و دو کارت قرمز و ۱۱ کارت زرد نشان از حواشی این بازی داشت.

سپاهان - تراکتور

او ادامه داد: صحنه‌های خیلی خوبی در این بازی وجود داشت اما درگیری و اعتراض‌ها جالب نبود. مشکل ما این است که رقابت را با جنگ و دعوا قاطی کردیم. سپاهان در آینده قطعا از این کارت‌های زرد لطمه می‌خورد. هر دو تیم عصبی بودند و به داور پرخاش می‌کردند. در بحث فنی نیز تراکتور نشان داد آمادگی سپاهان را ندارند. آن‌ها زود گل خوردند و عمق دفاعشان واقعا شکننده بود. شاید بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی تا آخرین لحظه باعث شد آرامش و تمرکز لازم را نداشته باشند. سپاهان هم آن‌ها را به شکلی وادار به اشتباه می‌کرد اما به هر حال طبیعی بود که انتظار بیشتری داشته باشیم که بازی به جای حاشیه و درگیری، بحث فنی داشته باشد.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: اولین نقطه ضعف سپاهان همین اعتراضاتش است. به نظرم می‌رسد یک تیم برای موفقیت به آرامش و تمرکز هم نیاز دارد. در مقابل حسن پورحمیدی هم یک دروازه‌بان جوان است اما باید ظرفیت حضور در تیم بزرگ را داشته باشد. واقعا در صحنه گل سوم نیاز به آن خروج نبود و اشتباه بسیار عجیبی داشت. اگر خط دفاع سپاهان ترمیم پیدا کند، تیم بی نقصی می‌شود. این تیم نیمکت قوی و شرایط خوبی دارد و قطعا برای قهرمانی بسته شده است. سپاهان نباید تعلل کند و مثل بازی با ملوان عمل نکند و باید آرامش بیشتری داشته باشد.سپاهان حتی با وجود دو مصدوم در خط هافبک، مهره‌های خوبی دارد. در مجموع باید بگویم سپاهان در قد و قواره قهرمانی است.

پرسپولیس

او درباره وضعیت پرسپولیس و پیروزی در هفته نخست بیان کرد: آن‌ها تغییرات کمتری داشتند و شناخت بازیکنان نسبت به هم بسیار زیاد است. به همین دلیل روان بازی می‌کنند و هماهنگ هستند. پرسپولیس در خانه خودش بازی می‌کرد و امیدواریم این داستان بازی بدون تماشاگر از بین برود. باید این مساله را مدیریت کنیم و مسئولان این مشکل را جمع کنند وگرنه به مشکلات جدی برمی‌خوریم. پرسپولیس برای خط حمله به دنبال مهاجم خارجی است اما با توجه به قراردادهای سنگین طبیعی است که هر باشگاهی دچار مشکل مالی شود. در فوتبالی که یک ریال درآمد وجود ندارد، مشکلات مالی قابل پیش بینی است.

استقلال - گل گهر

کربکندی همچنین درباره عملکرد استقلال گفت: استقلال و گل گهر هر دو با تیم‌های خوزستانی بازی داشتند. غیر قابل پیش‌بینی بود که آبی‌پوشان چنین نتیجه‌ای کسب کنند. بعضی از بازیکنان فصل گذشته استقلال حفظ شده‌اند و هرچه می‌گذشت هماهنگی بیشتری پیدا می‌کنند. نکونام کار حرفه‌ای را خیلی خوب می‌داند و با جوانان به خوبی کار می‌کند. چند هفته که بگذرد عیار این تیم مشخص می‌شود. یکی از نتایج خوب هفته اول همین بازی بود.

او در رابطه با عملکرد گل گهر و پیروزی ۳ بر صفر مقابل فولاد هم بیان کرد: آن‌ها هم از باشگاه‌هایی هستند که خیلی هزینه کردند. آوردن یک مربی خارجی با تفکر جدید باعث شده یک روح جدید به این تیم تزریق شود. تیم خیلی سرحالی بود و به نظر می‌رسد باید نگاه متفاوتی به این تیم داشته باشیم.  

صنف دلال از VAR خوشش نمی‌آید

این کارشناس فوتبال در پایان اضافه کرد: فوتبال ما تقابل غنی و فقیر است و جدول به سه بخش تقسیم شده است. چند تیم سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند، چند تیم خیلی دستشان خالی است و یک گروه هم هزینه متوسط کرده‌اند. تیم‌های پایین‌تر انگیزه بسیار بالایی دارند و این می‌تواند برای تیم‌های بالایی مشکل‌ساز شود. امیدوارم لیگمان از نظر کیفی بهتر شود و تماشاگرها بیایند و هواداران از فوتبال لذت ببرند، نه اینکه حرص بخورند و اذیت شوند. مساله اصلی باقی مانده، بحث داوری است. هنوز هیچ اتفاقی در این رابطه نیفتاده است. ما داوران جوان خیلی خوبی پیدا کرده‌ایم و برای کمک به این داوران نیاز به کمک داور ویدیویی داریم. البته صنف دلال از VAR خوشش نمی‌آید و این مساله کار را سخت‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۰۶:۲۳

تمام سایت ایسنا را زیر و رو کدوم نفهمیدم استقلال با کی باری دتشته و چند چند شدند. این ایراد سایت خبری شماست که اصل نتیجه را نمی نویسید و به حواسی و تفسیر می پردازید.