• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402052112873
  • خبرنگار : 71573

«عکاسی زیر آب» منتشر شد

«عکاسی زیر آب» منتشر شد

کتاب «عکاسی زیر آب» نوشته قاسم رستی‌خواه راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب که شامل دو بخش عکاسی و غواصی و حاصل تجربه چهل‌ساله نگارنده است با ویراستاری برومند شکری در ۱۷۴ صفحه قطع رقعی از سوی انتشارات مدید منتشر شده است.


رستی‌خواه درباره انگیزه‌اش از نوشتن این کتاب می‌گوید: سه سال پیش احساس کردم به یک مرجع زبان فارسی برای عکاسی و فیلمبرداری در زیر آب نیاز داریم بنابراین کتاب‌هایی از خارج از ایران تهیه کرده و مناسب‌ترین آنها را ترجمه کردم. اکنون کتاب «عکاسی دیجیتال زیر آب» در دسترس همگان است. البته کتابی فاخر، در قطع بزرگ رحلی و گران‌قیمت با عکس‌های بسیار زیبا شده است.  امروز با توجه به شرایط زمانی حال حاضر لازم بود کتابی ساده‌تر و در قطع کوچک و قیمتی مناسب همگان در دست داشته باشیم. کتاب عکاسی زیر آب را منتشر کردم تا مأخذی باشد برای علاقه‌مندان. در این کتاب سعی کرده‌ام تا موانع و مشکلات مختلف پیش روی مشتاقان را کم کرده و گامی درخور شور و شوق طرفداران دنیای آب برداشته باشم.

 او هچنین اظهار می‌کند: کشور عزیز ما در شمال و جنوب متصل است به دریای خزر و خلیج فارس که هر دو به دلایلی در ردیف مهمترین منابع طبیعی در جهان هستند. برخی عقیده دارند که بقا و آینده ایران به چگونگی تعامل مردم ایران با این دو نعمت بزرگ الهی ارتباط دارد. آنچه در استفاده و نگهداری بهینه از خلیج فارس و دریای خزر اساسی و سرنوشت‌ساز است، همان نیروی خارق‌العاده انسان‌ها و همت و تلاش ملت بزرگ ایران است. می‌توان با آشنا و مأنوس کردن جوانان و متخصصین ایران با هنر جذاب عکاسی زیر آب، زمینه لازم را فراهم ساخت تا توجه و نگاه آحاد مردم ایران‌زمین به آب­‌های شمال و جنوب و داخل کشورمان عمیق‌تر و اصولی شود. با توجه به اهمیت و نقش عمده‌ای که دریای خزر و خلیج فارس در بقاء و قدرت ایران دارند، گسترش دانش عموم و شناخت بیشتر این دو منبع آبی برای جوانان ایرانی ضروری است. 

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: دلایل بی‌شماری وجود دارد که چرا اقیانوس‌ها برای سلامت سیاره زمین حیاتی هستند، به ویژه به دلیل غنی‌ بودن گونه‌های جاندار و گیاهی که بیش از نیمی از اکسیژن جهان را تولید می‌کند. با این وجود، به دلیل دخالت‌های انسانی، سلامت آن‌ها به سرعت رو به وخامت است. وجود این اکوسیستم (همان‌طور که ما می‌شناسیم) در معرض خطر جدی قرار دارد. مدت‌هاست که عکاسی توانایی تأثیرگذاری برای تغییر و بهتر شدن را دارد... یکی از زیباترین نتایج عکاسی زیر آب، لحظات شیرین غواصی است.. لحظاتی که نور از آب عبور می‌کند. آن‌جا تجلی خورشید زیباتر از همه جا رخ می‌نماید. 

قاسم رستی‌خواه متولد یکم اردیبهشت ۱۳۳۴، تحصیل‌کرده مدرسه عالی تلویزیون و سینما، فیلمبردار صدا و سیما و مدرس عکاسی و فیلمبرداری در دانشگاه فرهنگ و هنر و صدا و سیما است و پیش‌تر کتابی با عنوان  «عکاسی دیجیتال زیر آب» نوشته «لاری گیتس» را ترجمه کرده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha