• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402052113066
  • خبرنگار : 71404

دوره آموزش سواد رسانه‌ای در فرهنگسرای رسانه

دوره آموزش سواد رسانه‌ای در فرهنگسرای رسانه

رئیس فرهنگسرای رسانه از آغاز برگزاری یک دوره جدید سواد رسانه‌ای در این فرهنگسرا خبر داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه، مهدی شکیبایی، رئیس فرهنگسرای رسانه گفت: فرهنگسرای رسانه بر اساس ماموریت سازمانی و رسالت کاری خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت ویژه و تخصصی بر موضوع رسانه و آموزش آن تمرکز دارد. بر همین اساس نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع با هدف آموزش بخش‌های مختلف رسانه و ارتباطات توجه ویژه‌ای دارد. تاکنون دوره‌هایی در فرهنگسرای رسانه زیرنظر اساتید رسانه‌ای برگزار شده و امسال همزمان با فصل تابستان و با مشارکت مجموعه توسعه زیست بوم فرهنگ و اندیشه فیروزه دوره جدیدی را با عنوان «نیتروژن» برگزار خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و فراغتی که برای نوجوانان و جوانان وجود دارد فرصتی طلایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی رسانه است. ما هم از این فرصت استفاده کردیم تا دوره آموزشی سواد رسانه‌ای «نیتروژن» را در هفت بخش مختلف برگزار کنیم. 

شکیبایی ضمن معرفی سرفصل‌های این دوره آموزشی بیان کرد: موضوعات متعددی در حوزه سواد رسانه‌ای وجود دارد که باید آموزش داده شود اما با توجه به اینکه این دوره مقدماتی است و سطوح پیشرفته‌تری نیز برای آن طراحی شده، تلاش کردیم به موضوعات عمومی بپردازیم تا زمینه برای طرح موضوعات دیگر نیز فراهم شود. از جمله سرفصل‌های اصلی این دوره آموزشی می‌توان به تحول‌شناسی رسانه، رسانه و بازی، فنون اقناع، زیست مجازی، مغالطات، موبوگرافی و نویسندگی خلاق اشاره کرد. 

او ادامه داد: شناخت رسانه اولین گام برای ورود به سواد رسانه‌ای است و برهمین اساس موضوع تحول‌شناسی رسانه در این دوره آموزش داده می‌شود. بازی و سرگرمی برای نسل جوان اهمیت بسیار زیادی دارد و رسانه‌ها زمینه را برای این موضوع فراهم کرده‌اند. علاوه بر این فنون اقناع یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سواد رسانه‌ای است که باید آموزش داده شود. زیست مجازی نیز تبدیل به بخش مهمی از زندگی افراد جامعه به خصوص نوجوانان شده است و بیان جزییات آن جذابیت‌ها و نکات زیادی را دربر می‌گیرد. 

رییس فرهنگسرای رسانه با اشاره به اساتید حاضر در این دوره آموزشی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این بوده تا بهترین اساتید را برای این دوره آموزشی انتخاب کنیم. چهره‌هایی که تجربه فعالیت در رسانه و آموزش سواد رسانه‌ای را داشته‌اند و از سویی دیگر تجربه کار کردن با نسل نوجوان و جوان را داشته باشند. دکتر محمدحسن یادگاری مستندساز شناخته شده کشور و پژوهشگر، مدرس دو سرفصل رسانه و بازی و تحول‌شناسی رسانه است. دکتر سمیرا خطیب‌زاده عضو هیئت علمی و مدیر گروه رسانه دانشگاه سوره به آموزش فنون اقناع می‌پردازد.

وی ادامه داد: احمد کارآمد نیز درخصوص زیست مجازی صحبت می‌کند. دکتر مهدی کاشفی‌فرد هم که دبیر المپیاد سواد رسانه‌ای و از مربیان شناخته شده سواد رسانه‌ای کشور به شمار می‌رود، مغالطات را در این دوره آموزش می‌دهد. سید مهدی برزگر مجری صدا و سیما، مدرس موبوگرافی است و تولید محتوا با گوشی را آموزش می‌دهد. همچنین رضا احسان‌پور شاعر نویسنده و طنزپرداز کشورمان مدرس دوره نویسندگی خلاق است. او در این دوره آموزش می‌دهد که چی بنویسیم؟ چرا بنویسیم؟ از کی و از چی بنویسیم؟ و چطور برای نوشتن بخونیم؟ 

شکیبایی گفت: کارگاهی تخصصی ویژه افراد برگزیده این دوره با حضور دکتر حسین ظفری عضو هییت علمی دانشگاه امام حسین با موضوع ارتباطات در بحران نیز برگزار خواهدشد.

این مدیر فرهنگی درباره زمان برگزاری این دوره آموزشی اعلام کرد: این دوره آموزشی در روزهای ۲۳ الی ۲۷ مرداد ماه در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، این دوره آموزشی همراه با اعطای گواهی و تجلیل از برگزیدگان است. مهلت ثبت‌نام تا ۲۲ مرداد ماه است. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌بایست عدد یک را به شماره 09387331379 ارسال کنند یا به آدرس اینترنتی https://survey.porsline.ir/s/autIkPE مراجعه کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha