• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052213356
  • خبرنگار : 71477

اوکراین اقداماتی را علیه «اسرائیل حامی روسیه» اتخاذ می‌کند

اوکراین اقداماتی را علیه «اسرائیل حامی روسیه» اتخاذ می‌کند

روزنامه کی‌یف‌پست به نقل از یک منبع امنیتی ناشناس گزارش داد، اوکراین در اقدامی تلافی‌جویانه اتخاذ اقداماتی علیه رژیم صهیونیستی را به خاطر عدم حمایت کافی از این کشور در نظر دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، روزنامه انگلیسی‌زبان کی‌یف‌پست مدعی است که یکی از این برنامه‌ها احتمالا حذف رژیم صهیونیستی از نشست‌های عالی‌رتبه در مورد اوکراین در پایگاه نیروی هوایی آمریکا در رامشتاین، آلمان است آن هم به خاطر نگرانی از اینکه تل‌آویو اطلاعات مطرح در این نشست‌ها را به دست روسیه برساند.

این روزنامه روز پنجشنبه به نقل از یکی از کارمندان ناشناس شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گزارش داده بود، مقامات رژیم صهیونیستی هیچ وقت هیچ کمک واقعی به اوکراین ارائه نکرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است، مقامات در کی‌یف نسبت به آنچه که آن را "اقدامات غیردوستانه اسرائیل نسبت به اوکراین و مواضع حامی روسیه‌اش در عرصه‌های بین‌المللی" می‌بیند، ناراضی است.

بعلاوه، این کارمند امنیتی اوکراینی تاکید کرد که یک "خطر واقعی وجود دارد که اطلاعات مطرح شده با اسرائیل در نشست‌های رامشتاین به دست روسیه برسد."

این گردهمایی‌های معمول در این پایگاه هوایی در آلمان که به "گروه تماس دفاعی اوکراین" معروف است، با حضور نمایندگانی از 30 عضو ناتو و 24 کشور دیگر که کمک‌های نظامی به کی‌یف را هماهنگ می‌کنند، برگزار شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است، اوکراین علاوه بر منع کردن اسرائیل از حضور در نشست‌های رامشتاین، ممکن است مقررات سفر بدون ویزا با تل‌آویو را نیز طی چند هفته آتی لغو کند. شایان ذکر است که وزارت امور خارجه اوکراین در حال حاضر مشغول آماده کردن طرحی برای ارائه به کابینه وزراست.

همچنین، یوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در تل‌آویو به تازگی مدعی شد که تقریبا 10 درصد از مسافران اوکراینی اخراج از سرزمین‌های اشغالی را بدون هیچ‌گونه توضیحی تجربه کرده‌اند.

این دیپلمات همچنین تازه‌ترین تصمیم رژیم صهیونیستی برای حذف مزایای بیمه سلامت برای پناهجویان اوکراینی در اسرائیل را محکوم کرد.

اوکراین بارها خواستار دریافت سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین شده است؛ درخواستی که تل‌آویو آن را رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha