• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052213486
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان مطرح کرد

۸۰۱۱ بیمه‌ شده جدید طی یک سال گذشته در همدان

۸۰۱۱ بیمه‌ شده جدید طی یک سال گذشته در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در یک‌سال گذشته ۸۰۱۱ نفر بیمه شده جدید در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: در حال حاضر جمعیت بیمه شدگان اصلی این سازمان در استان همدان ۲۶۲ هزار و ۹۹۱ نفر است.

 جواد جمور در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۱۵ هزار و ۹۲۳ نفر معادل ۴۷ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی تأمین اجتماعی در استان همدان ۳.۶ بوده است، اظهار کرد: به ازای هر مستمری بگیر باید شش نفر بیمه شده فعال داشته باشد که این ضریب در حال کاهش است که یک خطر برای ماست.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سطح کشور از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

جمور با بیان اینکه در سطح کلان کشوری ضریب پشتیبانی ۴.۲ است، یادآور شد: رشد جمعیت کشور منفی است، از طرفی جمعیت کشور به سمت سالمندی رفته بنابراین بهترین کار این است که بیمه شوند تا مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با اشاره به بازنشستگی ۵۱۷۷ نفر در استان همدان، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته(خرداد ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۲) ۵۴ نفر از کار افتاده و ۱۲۹۶ نفر فوت شدند که از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان از رشد ۹.۷ درصدی برقراری حقوق در این استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۶۵۲۷ نفر به واسطه بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی از تأمین اجتماعی استان همدان مستمری دریافت می‌کنند.

جمور با اشاره به جمعیت ۹۱ هزار و ۵۰۰ نفری مستمری بگیران این سازمان در استان همدان، اظهار کرد: خوشبختانه بیمه بیکاری در استان همدان کاهش داشته است به‌طوریکه شرایطی فراهم کردیم که واحدها نیروهای خود را تعدیل نکنند و بیمه بیکاری افزایشی نشود.

این مقام مسئول از کاهش ۹.۱ درصدی مقرری بیمه بیکاری در استان همدان خبر داد و افزود: در خرداد سال گذشته ۱۹۷۸ مقرری بیمه بیکاری در استان برقرار شده بود که در خرداد امسال به ۱۷۹۸ نفر رسیده است یعنی ۱۸۰ نفر کاهش در تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری داشته ایم.

وی با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار، دانشجویی و دختران را در قالب طرح های متنوع آمادگی داریم انجام دهیم، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی ۴۸ خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد که از طریق سامانه es.tamin.ir و اپلیکشن «تأمین من» می‌توانند در مدت زمان کوتاهی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از کارهای شاخص تأمین اجتماعی نسخه‌نویسی الکترونیک بوده است، ادامه داد: بیش از ۸۰۰ هزار نسخه در استان همدان چاپ می‌شد که دغدغه‌ای برای ارباب رجوع بود اما در حال حاضر با ارائه شماره ملی خدمات خود را دریافت می‌کنند البته هنوز زیرساخت‌های لازم به‌طور کامل ایجاد نشده است.

جمور از بخشودگی جرائم بیمه‌ای تا پایان مرداد خبر داد و اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان از بخشودگی جرائم بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند که مهلت استفاده از این تسهیلات از ابتدای خرداد تا پایان مردادماه و نحوه ثبت درخواست استفاده از این تسهیلات صرفاً ثبت در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم، افزایش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب و به منظور حمایت از تولید و حفظ اشتغال برای بنگاه‌های کوچک و متوسط، بخشنامه مشوق‌های حمایت از تولید، حفظ و ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۲(بخشودگی جرائم) برای کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و اصناف و شرکت‌های دانش بنیان از ابتدای خردادماه و به مدت سه ماه تا پایان مردادماه اجرایی می‌شود.

وی افزود: نحوه ثبت درخواست استفاده صرفاً ثبت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamn.ir بوده و نحوه بهره‌مندی از این بخشنامه در سامانه مذکور تبیین و تشریح شده است بنابراین نحوه احتساب بخشودگی جرائم برای کارگاه‌های مشمول وفق ماده(۲) قانون دریافت جرائم نقدی از کارفرمایان در صورت پرداخت یک‌جا و یا تقسیط آن به شرح فوق انجام خواهد گرفت.

ردیف

پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری تا ...ماه

میزان بخشودگی جرائم 
۱ ۱۲ ۱۰۰%
۲ ۱۸ ۸۵%
۳ ۲۴ ۷۵%
۴ ۳۰ ۶۰%
۵ ۳۶ ۵۰%

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha