• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402052213523
  • خبرنگار : 71614

همکاری با زنان هنرمند در هنرستان‌های هنرهای زیبا

همکاری با زنان هنرمند در هنرستان‌های هنرهای زیبا
عکس تزیینی است

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری گفت: ۲۹ هنرستان هنرهای زیبای دخترانه با ۳۶۰۰ هنرجوی دختر و حدود ۴۰۰ هنرآموز و استاد خانم در کشور فعالیت دارند و امسال سه هنرستان دخترانه جدید افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین اسماعیلی با اشاره به فعالیت های بخش هنرستان هنرهای زیبای سراسر کشور گفت: هنرستان‌های هنرهای زیبا جایگاه والایی در حوزه آموزش‌های هنری دارد و در راستای سیاست توسعه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، توسعه و تقویت هنرستان‌ها در دستور قرار گرفته است و همچنین اقداماتی چون تالیف و تصحیح کتب درسی، امور مالی، ساختار و چارت هنرستان‌ها، کیفی‌سازی آموزش، نحوه جذب اساتید و هنرجو در قالب یک برنامه چهار ساله در حال اجرا است.

وی در ادامه گفت: از مجموع ۶۰ هنرستان هنرهای زیبا ۱۲ هنرستان جدید از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون تأسیس شده که یک رکورد در راه‌اندازی هنرستان‌های هنرهای زیبا محسوب می‌شود و طی یک سال و نیم اخیر، حدود ۲۰ رشته به رشته‌های هنرستان‌های هنرهای زیبا اضافه شده است، همچنین در سال تحصیلی پیش رو (مهرماه) پنج باب هنرستان جدید افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی افزود: در راستای ساماندهی و به‌روزرسانی رشته‌های هنری، طی یک سال گذشته جلسات متعددی را در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش، کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار کردیم و ۲۵ عنوان کتاب جدید در حوزه آموزش‌های فرهنگی و هنری تالیف و رونمایی شده و در اختیار جامعه فرهنگی و هنری قرار گرفته است و این روند، بررسی، به‌روزرسانی رشته‌ها و استانداردهای فرهنگی و هنری ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری با اشاره به تعداد هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور گفت: سه هزار و ششصد هنرجوی دختر و سه هزار و چهارصد هنرجوی پسر و در مجموع بیش از ۷ هزار هنرجو در رشته های موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی ـ نوازندگی ساز جهانی)، تجسمی (نقاشی ـ گرافیک)، نمایش، پویانمایی و سینما در هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور به تحصیل مشغول هستند.

همکاری با زنان هنرمند در هنرستان‌های هنرهای زیبا

بر اساس آنچه که معاونت هنری اعلام کرده، اسماعیلی با اشاره به تصویب ساختار و چارت سازمانی هنرستان‌های هنرهای زیبا گفت: بیش از هزار  نفر هنرآموز خانم و آقا در سراسر کشور شامل ۶۳۴ نفر هنرآموز آقا و ۳۷۲ نفر هنرآموز خانم مشغول به تدریس هستند و  طی مذاکرات صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور، چارت سازمانی و کلیات ساختار هنرستان‌ها در کل کشور تصویب شده است تا انتخاب مدیران، مدرسان و کادر اداری و ... براساس قوانین و مقررات و ضوابط جاری کشور صورت گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: جهت تقویت و کیفی‌سازی حوزه‌های آموزشی و پرورشی در هنرستان ها به منظور تربیت استعدادهای هنری، ساماندهی به کارگیری و توانمندسازی اساتید و مربیان هنرستان‌ها نیز در دستور کارقرار دارد و در این راستا مقرر است به صورت ویژه از ظرفیت و توانمندی‌های بانوان هنرمند و متخصص در هنرستان‌های هنرهای زیبای دخترانه به نحو شایسته و برنامه‌ریزی شده استفاده و بهره برداری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha