• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402052213656
  • خبرنگار : 50161

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

آموزش از موثرترین راه‌های مردمی‌سازی سلامت است

آموزش از موثرترین راه‌های مردمی‌سازی سلامت است

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه دو بال برای مردمی‌سازی سلامت وجود دارد، گفت: یکی از این بال‌ها، آموزش سلامت بوده و دیگری انتقال محتواهای سلامت‌محور از طریق روابط عمومی دانشگاه به عموم شهروندان است.

مشهود تقی‌لو، صبح امروز (۲۲ مردادماه) در افتتاحیه کارگاه سه‌روزه تربیت مربی داوطلبان سلامت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در امر آموزش سلامت، قطعا منجر به هزینه‌کمتر در حوزه‌های بهداشت و درمان و حصول نتایج بهتر می‌شود.

وی نقش رابطین سلامت را در مردمی‌سازی و آموزش سلامت بسیار کارگشا دانست و افزود: با آموزش سلامت، می‌توان به آسان‌ترین روش، کمترین هزینه و بیشترین تاثیرگذاری به نتیجه مطلوب دست یافت.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان به نقش مثبت و تاثیرگذار رابطان سلامت در موکب‌های عزاداری اربعین حسینی طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: با انتقال مفاهیم آموزشی ساده، کم‌حجم و رسا به زائران اربعین در قالب پمفلت و بروشور توسط رابطان سلامت، حجم مراجعات و بستری ناشی از گرمازدگی، کاهش چشمگیری داشت.

این مسئول به بیان مثالی در این خصوص پرداخت و اظهار کرد: توصیه به پیاده‌روی شبانه به جای طی مسیر در روز و همچنین استفاده از املاح مورد نیاز بدن مثل آبلیمو یا نمک در بطری‌های آب، از جمله آموزش‌هایی بود که توسط رابطین سلامت به زائران اربعین ارائه شد و بسیار تاثیرگذار بود.

تقی‌لو خاطرنشان کرد: موفقیت در امر آموزش، زمانی قوت بیشتری پیدا می‌کند که توانمندسازی و به روزرسانی دانش آموزش‌دهندگان نیز به طور مستمر و مداوم صورت گیرد.

گفتنی است کارگاه سه‌روزه تربیت مربی داوطلبان سلامت از صبح امروز با حضور مدیران و کارشناسان گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه‌های زنجان، تبریز، ارومیه، اردبیل، سراب، خوی و خلخال و با تدریس میترا توحیدی، مشاور علمی دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha