• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402052213753
  • خبرنگار : 50455

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم:

صنعت چاپ و بسته بندی در قم، معرف ظرفیت‌های فرهنگی استان است

صنعت چاپ و بسته بندی در قم، معرف ظرفیت‌های فرهنگی استان است

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی در استان قم مبتنی بر ظرفیت‌های استان است، یادآور شد: صنعت چاپ و بسته بندی قطعا یک صنعت فرهنگی است و می‌تواند معرف ظرفیت های فرهنگی یک ملت باشد، بنابراین توسعه صنعت چاپ ‌و بسته‌بندی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی قم است.

دکتر روح الله ابراهیمی در نشست خبری برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی، تبلیغات و هدایای تبلیغاتی استان قم که امروز ۲۲ مردادماه در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند هر جا ما کار را به مردم سپردیم و مردم در راس امور بودند ثمره آن موفقیت بود لذا در حوزه اقتصادی هم باید کار را به مردم سپرد به این معنا که دولت و حاکمیت ساختارهای را ایجاد کند و اجرا آن با آحاد مردن باشد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم، افزود: در حقیقت مدل توسعه خوشه‌های صنعتی یکی از موضوعاتی است که کمک می‌کند کار را به مردم بسپاریم و مردم در حوزه اقتصادی دخیل کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: در مدل توسعه خوشه‌های صنعتی مطالعه شناختی انجام می شود و تمام ذی نفعان آن حوزه شناسایی و مشکلات، نقاط قوت و ضعف آن‌ها احصا و بر اساس آن تدوین برنامه‌های عملیاتی و ترسیم زمان بندی برای اجرا و بعد از آن پایش را خواهیم داشت؛ هدف این است که واحدهای صنعتی به بلوغی برسند خود توان حل مسائل و مشکلات را داشته باشند.

وی تدوین و اجرا زیست بوم شهرک شهاب (چاپ و نشر) را مورد توجه قرارداد و گفت: با تدوین نقشه راه زیست بوم کسب و کار استان در بخش صنعت چاپ، نشر و بسته بندی، شاهد رشد روز افزون کسب و کارها در این حوزه هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه تجارب سایر خوشه های صنعتی را به کارگرفتیم، افزود: جذب سرمایه گذار برای رفع حلقه‌های مفقوده صنعت چاپ بسیار اهمیت دارد؛ با توجه به شرایط محیطی امروز، صرف کارکردن در حوزه چاپ و نشر نمی‌تواند جنبه‌های اقتصادی  این حوزه را به درستی حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی در استان قم مبتنی بر ظرفیت‌های استان است، یادآور شد: صنعت چاپ و بسته بندی قطعا یک صنعت فرهنگی است و می‌تواند معرف ظرفیت های فرهنگی یک ملت باشد، بنابراین توسعه صنعت چاپ ‌و بسته‌بندی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی قم است.

ابراهیمی با بیان اینکه در حوزه چاپ و بسته بندی تا نقطه آرمانی فاصله معنا داری داریم و باید زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم، تاکید کرد: ایجاد شهرک تخصصی، ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک و متوسط، تهیه اطلس اعضا و ذی نفعان خوشه چاپ و معرفی توانمندی آن‌ها، تامین مواد اولیه، برگزاری دوره‌های آموزشی مبتنی بر نیاز بازار، از جمله زیرساخت‌های لازم در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی است.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قم بیان کرد: قطعا یکی از حلقه های مفقوده در دیگر بخش‌های صنعت بحث بسته بندی است؛ بسته بندی موضوع اساسی و مهمی برای ورود به بازارهای بین المللی است.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: رسانه‌ها می توانند با اطلاع رسانی دقیق و معرفی پتانسیل‌های صنعت چاپ و بسته‌بندی و دیگر صنایع به توسعه زیست بوم کسب و کار استان قم و مردمی سازی اقتصاد کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha