• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402052213856
  • خبرنگار : 71661

کارشناسان غربی: پریگوژین هنوز برای پوتین ارزشمند است

کارشناسان غربی: پریگوژین هنوز برای پوتین ارزشمند است
یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه پیمانکار نظامی واگنر

پس از شورش واگنر، انتظار می‌رفت «یوگنی پریگوژین» به عنوان فرمانده این گروه محاکمه شود، اما چند ماه بعد از این ماجرا، حالا او نه تن ها در زندان نیست، بلکه در مجامع بین‌المللی هم حاضر می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پریگوژین عملاً دست به یک کودتای نظامی علیه دولت روسیه زد و در مسیر حرکت خود به مسکو، یک هواپیمای روس را سرنگون کرده و چندین عضو ارتش این کشور را به قتل رساند. با این‌ وجود، پریگوژین نه‌تنها در زندان نیست، بلکه با شلوار جین در حاشیه اجلاس اخیر روسیه-آفریقا در انظار ظاهر شد.

«کریستین امانپور» خبرنگار سی‌ان‌ان از «آندری کلین» سفیر روسیه در انگلیس پرسید: افرادی مانند کارا مورزا، الکسی ناوالنی و دیگر مخالفانی که جرمشان مخالفت با دولت روسیه است، در زندان هستند اما پریگوژین که علیه کرملین و یا حتی شخص ولادیمیر پوتین کودتای مسلحانه کرد، راست‌راست در روسیه می‌چرخد! چرا او در حال حاضر به جرم خیانت در زندان نیست!؟

سفیر روسیه ابتدا از پاسخ به این سؤال خودداری کرد و سپس در واکنش به اصرارهای خبرنگار، گفت توضیحی در این‌باره ندارد. ناظران و کارشناسانی که از دیرباز امور روسیه را تحت‌نظر داشته‌اند هم در چرایی محکوم‌نشدن پریگوژین انگشت‌به‌دهان مانده‌اند.

برخی کارشناسان بر این باورند که فرمانده واگنر هنوز برای پوتین ارزشمند است. اندیشکده «آمریکای جدید» مدعی شد که گرچه با شورش پریگوژین، حنای او در کرملین دیگر رنگ سابق را ندارد، اما پوتین فکر می‌کند که نگه‌داشتن این مهره برایش سودمند است.

به ادعای سی‌ان‌ان، فعالیت‌های تجاری پرگوژین برای روسیه تحت رهبری پوتین یک دارایی مهم محسوب می‌شود؛ کشوری که با تحریم‌های اقتصادی شدید غرب روبرو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۱۶:۵۷

روسیه باخت و شکست فروپاشیده .............. و پیروزی روبه جهانیان و مردم اوکراین و آزادگان شوروی تبریک...........