• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052213994
  • خبرنگار : 50604

رئیس دانشگاه گلستان:

خطرنگاری خبرنگاران مشهود است/ پیام‌رسان واقعی تاریخ را بشناسیم

خطرنگاری خبرنگاران مشهود است/ پیام‌رسان واقعی تاریخ را بشناسیم

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه گلستان با بیان اینکه خبرنگاران شجاعانه رشادت‌ها و ایثارگری‌ها را مخابره کرده و خود نیز ایثارگری می کنند، گفت: شهید آوینی و شهید صارمی نمونه‌ای از یک خبرنگار متعهد و خطرنگار بودند.

علیرضا خواجه شاهکویی  عصر یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران این رسانه در استان دیدار و اظهار کرد: با نگاهی به فعالیت خبرنگاران در دوران جنگ در می‌یابیم، خبرنگاران به نوعی خطرنگار بودن و با به خطر انداختن جان خود وقایع را آنگونه که هست ثبت می‌کردند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران کشور ما در دوران دفاع مقدس در وسط میدان جنگ و خط مقدم جبهه زیر باران گلوله حاضر شده و اخبار جنگ را مخابره می‌کردند، افزود: شهید آوینی و شهید صارمی نمونه یک خبرنگار متعهد هستند که به درجه رفیع شهادت رسید و سیره زندگی او بهترین الگو برای خبرنگاران امروز است.

رئیس دانشگاه گلستان حضرت جبرائیل‌ امین (ع) که از فرشتگان مقرب الهی و آورنده وحی در اسلام است را اولین خبرنگار عالم هستی دانست که پیام خداوند را به حضرت محمد(ص) رساند و افزود: بشیر به دستور امام سجاد (ع) به مدینه می‌رود تا خبر شهادت امام حسین (ع) و یارانش را به مردم برساند و این نمونه‌ها بیانگر قدمت دیرینه شغل خبرنگاری است.

خواجه شاهکویی با بیان اینکه خبرنگاران چشم بیدار و گوش شنوای جامعه هستند، اضافه کرد: تک‌تک مردم نمی‌توانند مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند و انتظار دارند خبرنگاران مسائل و مشکلات آنها را رصد کرده و به گوش مسئولان برسانند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید مسائل را واقع بینانه، درست و به موقع به مسئولان منتقل کنند، گفت: تصور ما این است که واژه مطالبات بار منفی دارد اما واقعیت این است که مطالبات و تلنگر زدن باعث می‌شود ما به نقاط ضعف خود پی برده و در صدد رفع آن اقدام کنیم.

ارتباط موثر مسئولان با خبرنگاران فرهنگ‌سازی شود

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رسانه‌ها با انتقادات و مطالبه‌گری خود نقش مثبتی را در جامه ایفا می کنند، تصریح کرد: داشتن نگرش مثبت به شغل خبرنگاری باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود زیرا باعث رشد و پیشرفت جامعه می‌شود.

رئیس دانشگاه گلستان بیان کرد: از خبرگزاری ایسنا که در حوزه دانشجویان و دانشگاه‌ها به صورت ویژه‌تر وارد می‌شود، انتظار داریم ارتباط خود را با دانشگاه بیش از پیش کرده و دستاوردهای دانشگاه را به جامعه معرفی کند.

خواجه شاهکویی تصریح کرد: اگر ارتباط بین خبرگزاری‌ها و دستگاه های  اجرایی درست انجام نشود و خبرگزاری‌ها به درستی دستاوردها  و خدمات انجام شده را برای مردم تبیین نکنند، امیدآفرینی در جامعه اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در کنار مشکلات و کاستی‌ها ظرفیت‌های بزرگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها کارشناسانه، تخصصی و عالمانه بهره بگیریم از بسیاری از مشکلات عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha