• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۰:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052314018
  • خبرنگار : 30147

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه

ایجاد پژوهشکده صنعت ابریشم و معدن در تربت‌حیدریه ضروری است

ایجاد پژوهشکده صنعت ابریشم و معدن در تربت‌حیدریه ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: ایجاد پژوهشکده صنعت ابریشم و معدن در تربت‌حیدریه ضروری است.

دکتر عباس خاشعی سیوکی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی و معدنی موجود در منطقه به ویژه ابریشم و نزدیکی به معادن سنگ‌آهن خواف، افزود: بر اساس این پتانسیل‌ها و در کنار فعالیت‌های پژوهشکده زعفران که تنها پژوهشکده تخصصی زعفران کشور است و با راه‌اندازی دو پژوهشکده صنعت ابریشم (نوغانداری) و پژوهشکده معدن، می‌توانیم شاهد راه‌اندازی پژوهشگاه تربت‌حیدریه باشیم.

وی اظهار کرد: مجوزهای راه‌اندازی پژوهشکده نوغانداری از مراجع ذی‌ربط اخذ شده است، اکنون به دنبال راه‌اندازی این پژوهشکده در مرکز شهرستان تربت‌حیدریه هستیم تا ضمن حل مشکلات نوغانداران با راه‌حل‌های علمی، کارهای پژوهشی در این حوزه انجام شود.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه ادامه داد: اکنون به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ با معادن سنگان خواف هستیم تا ضمن تحصیل دانشجویان در رشته‌های مرتبط با معدن بتوانیم با جذب هیئت‌علمی در این رشته، زمینه راه‌اندازی پژوهشکده معدن را فراهم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۳۹ عضو هیئت‌علمی در این دانشگاه جذب شده‌اند، گفت: با هدف نزدیک شدن به استانداردها، مجوز جذب ۳۰ عضو هیئت‌علمی از وزارت عتف اخذ شد که تا پایان سال ۲۰ عضو جدید هیئت‌علمی به مجموعه دانشگاه تربت‌حیدریه اضافه خواهند شد.

خاشعی سیوکی با اشاره به اینکه در حال حاضر این دانشگاه دارای ۱۹۷۰ دانشجو است، بیان کرد: این دانشجویان در ۱۶ رشته کاردانی و کارشناسی و ۱۱ رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند که توانستیم مجوز جذب دانشجو در رشته مهندسی آب در مقطع دکتری را هم نیز اخذ کنیم.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه هم چنین گفت: مهندسی باغبانی، تنها رشته‌ای در کشور است که در دانشگاه تربت‌حیدریه بورسیه است.

وی با اشاره به اینکه برخی از رشته‌ها در دانشگاه با هدف تقویت مهارت‌آموزی و اشتغال متناسب با ظرفیت‌های موجود در منطقه با همکاری بخش صنعت به صورت بورسیه راه‌اندازی شده است، گفت: این رشته‌ها شامل مهندسی برق، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و تولیدات گیاهان دارویی است.

خاشعی سیوکی در ادامه به وضعیت بودجه دانشگاه اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ تغییر خاصی در سطح بودجه دانشگاه نداشتیم که همان هم فقط صرف هزینه‌های جاری دانشگاه می‌شد اما با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توانستیم بودجه دانشگاه را ۹۷ درصد افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه ادامه داد: اکنون با توجه به اینکه ۱۸ سال از عمر این دانشگاه بیشتر نمی‌گذرد و یک مرکز دانشگاهی نوپا محسوب می‌شود، همچنان نیازمند کار عمرانی و توسعه است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه هنوز دارای خوابگاه مستقل نیست، گفت: اکنون با کمک خیرین دو خوابگاه به صورت مشارکتی در حال ساخت است که یکی از آنها تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین خوابگاه متأهلین با ظرفیت ۳۴ واحد و در سوئیت‌های ۴۵ متری، برای دانشجویان متأهل در حال ساخت است.

خاشعی سیوکی به دیگر پروژه‌های عمرانی در حال ساخت این دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: تا مهرماه امسال طبقه اداری، سلف و مسجد دانشگاه با مشارکت خیرین به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha