• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402052314481
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ مرداد؛ محکومیت حمله به شاهچراغ/تکالیفی برای دو وزارتخانه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ مرداد؛ محکومیت حمله به شاهچراغ/تکالیفی برای دو وزارتخانه

محکومیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ و ادامه بررسی‌های مربوط به طرح تامین مالی و جهش تولید از مهمترین خبرهای جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست و سوم مرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح حمایت از افشاگران فساد ( اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود، حمله تروریستی در حرم شاهچراغ را که منجر به شهادت یک نفر و مجروح شدن جمعی از خادمان و مردم عزیز شد را محکوم و تاکید کرد: ناامن سازی کشور و برهم زدن آرامش مردم و مختل کردن زندگی روزمره مردم پروژه همیشگی دشمنان ملت ایران بوده که در هفته‌های اخیر شدت یافته اما با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است. ملت ایران از دستگاه قضایی انتظار دارد مانند همیشه مرتکبین و مسببان این جنایت را با قید فوریت به اشد مجازات برساند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ مرداد؛ محکومیت حمله به شاهچراغ/تکالیفی برای دو وزارتخانه

در تذکری در همین ارتباط محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد: جنایت تکفیری‌ها با صهیونیست‌ها که از طریق داعش دست به حملات تروریستی به حرم شاهچراغ زدند را محکوم می‌کنیم. ان‌شاءالله پاسخ این عناصر تروریستی هرچه سریع‌تر از سوی جبهه مقاومت داده خواهد شد. این شهادت‌ها ملت ایران را بیدارتر کرده و ماهیت جریان تروریستی تکفیری را برای مردم جهان و ملت‌های آزادیخواه دنیا روشن‌تر می‌کند.

مجمع نمایندگان استان فارس هم با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه و طلب شفای عاجل برای مجروحین، برخورد قاطعانه مسئولان ذی‌ربط با مسببین این اقدام غیرانسانی را از مسئولان مربوطه خواستار شدند.

همچنین تعداد دیگری از نمایندگان مجلس در تذکرات جداگانه ای ضمن محکومیت حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، تاکید کردند که انتقام سختی در انتظار عوامل این جنایت است.

ناطقین مجلس

رضایی کوچی: مطالبات گندمکاران پرداخت شود

نوش آبادی: دشمن از ایمان عمومی مردم ایران به آینده خشمگین است

باقری: در سال های گذشته آموزش و پرورش همواره مورد ظلم قرار گرفته است

سعیدی: داعش با اعمال تروریستی نمی‌تواند در صفوف مردم رخنه ایجاد کند

***

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ مرداد؛ محکومیت حمله به شاهچراغ/تکالیفی برای دو وزارتخانه

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت از گزارشگران فساد را برای رفع ایرادات شورای نگهبان بررسی کرده و با اصلاحات صورت گرفته در این طرح موافقت کردند.

همچنین جهت تامین نظر شورای نگهبان در طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف شد آیین‌نامه «نحوه مجوزدهی و فعالیت و نظارت بر پلتفرم‌های ثبت رسمی اسناد و املاک کشور» را با اولویت معاملات املاک ظرف سه‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه کند و به‌ تأیید رئیس قوه قضائیه برساند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ مرداد؛ محکومیت حمله به شاهچراغ/تکالیفی برای دو وزارتخانه

امروز همچنین در ادامه رسیدگی های مربوط به گزارش شوردوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تامین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، نمایندگان در مصوبه ای سازوکاری برای بازپرداخت بدهی و ایفای تعهدات قطعی دولت به بانک‌ها تعیین کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ مرداد؛ محکومیت حمله به شاهچراغ/تکالیفی برای دو وزارتخانه

نمایندگان همچنین به منظور حفاظت از جنگل ها به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجازه دادند جنگل کاری و حفاظت از جنگل‌ها، جلوگیری از قاچاق چوب و برداشت های غیرصیانتی را در قبال بهره برداری از درختان شکسسته، افتاده، ریشه کن، خشک سرپا و آفت زده غیرقابل احیاء به اشخاص غیردولتی بصورت رقابتی در قالب قرارداد واگذار نماید.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ مرداد؛ محکومیت حمله به شاهچراغ/تکالیفی برای دو وزارتخانه

با تصویب ماده ۴۴ طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وزارت نیرو مکلف به تامین زیرساخت ها و هزینه‌های مربوط به انتقال برق تولیدی شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در ۲۳ مرداد؛ محکومیت حمله به شاهچراغ/تکالیفی برای دو وزارتخانه

در مصوبه‌ای دیگر از این طرح نیز، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد تا سامانه‌ی جامع وثایق را به نحوی طراحی و پیاده‌سازی نماید که کلیه اطلاعات مربوط به فرایندهای قرارداد وثیقه را در بر بگیرد.

همچنین به منظور افزایش قیمت فروش و نقدشوندگی اموال به وثیقه گذاشته شده و شفافیت مزایده ها، قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظفند مزایده های شعب اجرای احکام و دوایر اجرای ثبت و تسویه امور ورشکستگی را از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت برگزار کند.

با تصویب مجلس، کلیه دستگاه های اجرایی دارنده اطلاعات مرتبط با مال و دارایی موضوع وثیقه هم مکلف به ایجاد زیرساخت های لازم و اتصال به سامانه و ثبت اطلاعات وثایق شدند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

انتقاد نوروزی از جابجایی افراد در صندوق ذخیره فرهنگیان

اعظمی: مطالبات گندمکاران پرداخت شود

ایزدپناه: مسئولان برای اشتغالزایی پای کار بیایند

سعادتی: قطع برق از قبل اعلام شود

تاکید رحمانی بر توجه به وضعیت کشاورزان

فروردین: مدارس غیرانتفاعی مختص خانواده‌های طبقه بالا شده است

شکراللهی: طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور مجلس قرار گیرد

گودرزی: وزارت اقتصاد در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری ورود کند

زنجانی: رئیس‌جمهور در معرفی وزیر ورزش به مجلس دقت کند

داودی: به مشکلات حرفه ای دامپزشکان توجه شود

نظری: فیلترشکن‌های پولی به معنای وجود مافیاست

فلاحی: طرح ساماندهی کارکنان دولت تعیین تکلیف شود

حاجی بابایی: نظام هماهنگ پرداخت باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود

ویس کرمی: طرح اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی در دستور مجلس قرار گیرد

گودرزی: لایحه تعطیلی دو روز آخر هفته ادارات زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد

سلیمی: وزیر ارتباطات درباره درآمد چند میلیاردی فروش فیلترشکن‌ها توضیح دهد

ذوالنور در پاسخ به محمودوند: شورای انقلاب فرهنگی مصوبه‌اش را لغو نکند طرح اصلاح قانون کنکور در دستور قرار می‌گیرد

***

در بخش دیگری از این جلسه،‌ عضو هیات رئیسه مجلس طرح فهرست احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل را اعلام وصول کرد و تعدادی از نمایندگان هم در تذکرات کتبی خود به مسئولان اجرایی بر لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج و برخورد با مسئولان و بانک‌های متخلف و تقویت مدارس دولتی تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha