• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۳:۰۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402052314684
  • خبرنگار : 71506

ملک‌محمدی:

عموزاد و قاسمپور به جهانی می‌رسند/ شکستن ساق هر دو پای دبیر در جراحی

عموزاد و قاسمپور به جهانی می‌رسند/ شکستن ساق هر دو پای دبیر در جراحی

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، تاکید کرد: با اقدامات انجام‌شده کامران قاسمپور و رحمان عموزاد تمرینات سنگین کشتی را آغاز کردند و مشکلی بابت حضور در رقابت‌های جهانی ندارند.

دکتر تورج ملک محمدی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آسیب‌دیدگی کامران قاسمپور و رحمان عموزاد دو ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در راه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: خدا را شکر با تمهیدات بسیار خوب فدراسیون کشتی و نظارت و بررسی دقیق شرایط این دو کشتی‌گیر پس از آسیب‌دیدگی، هر دوی آن ها در شرایط خوبی بسر می‌برند و در صورتیکه مشکل خاصی پیش نیاید برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان هیچ مشکلی نخواهند داشت.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، افزود: خوشبختانه با امکانات جدید در فدراسیون کشتی و همچنین حضور دکتر کیهانی و 2 فیزیوتراپ و کمک فدراسیون پزشکی ورزشی، کمیته پزشکی فدراسیون کشتی متحول شده و در صورت بروز هر مشکلی برای کشتی‌گیران بلافاصله وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. بر همین اساس نیز بلافاصله بعد از آسیب‌دیدگی کامران قاسمپور کارهای اولیه انجام شد و پس از گرفتن MRI دکتر کیهانی از همان ابتدا روند درمان این کشتی‌گیر را در دست گرفت و کارهای بازتوانی آغاز شد. خدا را شکر پس از اقدامات تخصصی انجام شده و حمایت های فدراسیون کشتی، او سرانجام 3 روز پیش با یک کشتی گیر سبک وزن بدون هیچ مشکلی کشتی گرفت.

وی ادامه داد: البته قاسمپور در این مدت نیز در کنار کارهای فیزیوتراپی و بازتوانی، تمرینات بالاتنه، هوازی و ...را نیز انجام می‌داد و به همین دلیل نیز از نظر بدنی اصلا افت نداشته است. با این روند اگر اتفاق خاصی در فاصله یک ماه مانده به رقابت های قهرمانی جهان نیفتد، او هیچ مشکلی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان نخواهد داشت. خوشبختانه همه موارد طبق برنامه جلو می‌رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

ملک‌محمدی در ادامه درباره شرایط  مصدومیت رحمان عموزاد نیز گفت: او نیز شرایط بسیار خوبی دارد. رحمان نیز کارهای بازتوانی را انجام داده است. او در این اردو اجازه کشتی گرفتن نداشت اما از اردوی بعدی تحت تمرینات پرفشار قرار می‌گیرد و مشکلی برای حضور در رقابت های جهانی صربستان ندارد. در مجموع شرایط تیم ملی کشتی آزاد به شکلی است که ان‌شاءالله یک تیم پر قدرت در شرایط بسیار خوب عازم رقابت‌های جهانی خواهد شد.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: به هر حال کشتی رشته پربرخورد و سختی است و کشتی‌گیران با مصدومیت‌های کهنه مواجه هستند و یا خیلی از آن‌ها سال‌ها پس از دوران قهرمانی نیز با آسیب‌دیدگی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. مثلا علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی یکی از این نمونه‌هاست که سال‌ها پس از دوران قهرمانی به دلیل آسیب‌های جدی که داشت مجبور شد دو عمل جراحی بسیار سنگین را بر روی پاهای خود انجام دهد. هر دو زانوی او در حد بسیار خطرناک دچار آسیب‌دیدگی به جا مانده از دوران قهرمانی بود و فشار زیاد باعث شده بود پاهای او کاملا تغییر شکل بدهند و به اصطلاح پرانتزی شوند که درد زیادی را نیز به همراه داشت.

وی افزود: دکتر کیهانی ماه‌ها پیش و پس از معاینه او تاکید کرد سریعا باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. او ابتدا پای راست خود را عمل کرد و پزشکان تاکید داشتند که باید یک ماه به صورت کامل استراحت کند اما متاسفانه به حرف پزشکان گوش نداد و تنها بعد از یکی دو روز به محل کار خود در فدراسیون بازگشت که همین موضوع نیز باعث ایجاد مشکل و طولانی شدن روند بهبودی او شد. درباره پای دیگر او نیز دقیقا همین اتفاق رخ داد. دبیر باید همچنان روی ویلچر باشد هر چند که خود او از این موضوع ناراحت است. وضعیت پاهای او به حدی وخیم بود که ساق هر دو پای او را در جریان عمل جراحی شکستند تا آن‌ها را صاف کنند و محور پاها به جای خود برگردد. همین اتفاق نیز حتی باعث شد چند سانتیمتر قد او نیز تغییر کند که در چنین عمل‌هایی طبیعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۰:۱۱

قد و قواره و بزرگمنشی ایشان باید رشد می کرد که البته این ویژگیها ابداً نسبتی با ایشان و همکارانشان (باند انتصابی) در فدراسیون کنونی عاری از اخلاق و پهلوانی ندارد! بعید میدانم مردم شریف و کشتی دوست ایران، دو دوران حاضر چندان پیگیر تحولات کشتی باشند!

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۳:۴۷

چرا از روی غرض حرف میزنی.شما نمیخاد نماینده مردم ایران باشی دوست عزیز.از زمانیکه دبیر رئیس فدراسیون شده تمام زیر ساخت ها و امکانات کشتی چ در کمپ تیم های ملی و چ در شهرستان ها عالی شده و کشتی در همه ی رده های سنی در دنیا داره قهرمان جهان میشه.انتخابی تیم ملی در زمان مدیریت های قبلی به صورت فرمالیته بود و هرکه هرکه رو دوست داشت به تیم ملی میبرد،اما الان براساس عدالت هرکه بهتر باشه به تیم ملی میرسه،امسال در رده های نوجوانان چ آزاد چفرنگی قهرمان جهان شدیم،جوانان هم تا الان بهترین عملکرد رو داشتن.هروقت خواستی نظر بدی وجدانت رو بکن قاضی بعد نظر بده ن اینکه ار روی کینه حرف بزنی.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۴:۲۹

حرف خودتو به بقیه نسبت نده. مردم شریف ایران قدردان هر شخصی که کار مفید انجام بده هستند. یعنی قدردان آقای دبیر هم هستند. بزرگ‌منشی و پهلوانی ایشان برای ما کشتی گیرها سالهاست مشخصه. آدمی مثل تو باید بزرگ‌منشی رو یاد بگیره و بفهمه احترام بزاره به اسطوره های کشورش که سالهاست پرچمداری کردن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۵:۵۰

باند انتصابی باز چه صیغه ای است نمیشود کشتی را وارد سیاست نکنید اگر آقای دبیر هر منش و تفکر سیاسی هم که دارد به خودش مربوط است نه به تو دبیر در زمان کشتی گیر بودنش یک اعجوبه بود الان هم باید نتیجه آن را در المپیک آینده ببینیم چون ملاک المپیک است نه جای دیگر

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۲۰:۴۴

سپاس از دوست قلم به مزد با اسامی متعدد (مسلم، مجید و ...). لطفاً نرخ قلم به مزدی رو هم اعلام بفرمایید. هر دو کامنت به وضوح متعلق به یک نفره.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۵ ۰۴:۵۷

سلام و خسته نباشید جناب کمالوند به نطرم فارغ از هر گرایشی ، انصافا کشتی و فدراسیون کشتی باید بعنوان الگوی همه ورزش ایران به همه فدراسیونها و مدیران کشور معرفی شود . نتایج و روند کار کشتی اعم از زیر ساخت ، امکانات ، برنامه ریزی ، تامین کشتی گیر ، اهمیت دادن به پیشکسوتها ، استانها ، انتخابی ها ، قهرمانی های متعدد ، اخلاق مداری و توجه به ارزشهای پهلوانی و.....گویای همه چیز هست . وقطعا دنبال کننده تحولات کشتی هم زیاد شده است . منصف باشیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۵:۱۵

کاش قد و قواره پهلوانیش رشد میکرد ! کشتی رو این جناب دبیر به قهقرا برده با سیاسی کاری هاش

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۵:۲۵

کاشکی همه از بالا تا پائین دبیر بودن. یه انسان واقعا وجدان‌ترس و نیک‌اندیش. شاید سلیقه ها فرق کنه اما چارت خدمت واقعا کم نقصه چون با چیزی به نام وجدان عجینه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۵:۳۶

ایشالا هر چه زوتر سلامتی را بدست بیارن چون برای کشتی خیلی زحمت کشید

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۲۳:۲۴

اصل قضیه این هستش که دبیر از بچگی پاهاش پرانتزی بوده مثل خیلی های دیگه و می خواست که پاهاش فرمش بهتر بشه و عمل کرده و هیچ ربطی به ورزش قهرمانی نداره و مسئله را به فشارهای دوران قهرمانی ربط ندین

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۵ ۰۶:۲۵

دبیر بسیار کاردرست و بلد کار هست و جای درستی قرار گرفته.....

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۵ ۱۸:۲۷

در اینکه آقای دبیر قهرمان ملی بوده و عملکردش در فدراسیون خوب بوده و تغییرات مثبت و اساسی بوجود اورده شکی نیست کار مدیریتی ایشان عالی اما از نظر اخلاق و ادب و بزرگمنشی هنوز خیلی با بزرگان این رشته فاصله داره و از طرز لباس پوشیدن بگیر تا رفتار و کردار ایشان که اصلا در حد و شآن یه مدیر و رئیس فدراسیون نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۵ ۱۸:۳۱

ایران مهد کشتی جهان است و در همه دورانها قهرمان وتک ستاره داشته ، هر چند اگه افراد لایق هدایت تیم رو عهده دار شوند نتایج بسیار مطلوبی خواهند گرفت، که این امر در سالهای اخیر رخ نداده .