• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052314759
  • خبرنگار : 50604

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی گلستان:

۵۸ واحد راکد صنعتی گلستان به چرخه تولید بازگشت/ احیای ۴۵۰ شغل پایدار

۵۸ واحد راکد صنعتی گلستان به چرخه تولید بازگشت/ احیای ۴۵۰ شغل پایدار

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان از بازگشت ۵۸ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان خبر داد و افزود: با این اقدام ۴۵۰ شغل پایدار احیا شد.

به گزارش ایسنا، رضا شهمرادی شامگاه دوشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران این رسانه در استان دیدار و اظهار کرد: لازمه رشد و پیشرفت کشور این است که همه دست در دست هم دهیم و با تمام توان برای رشد کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای نظام و دولت بیشترین سهم را دارند، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با هدف اشتغالزایی و جذب سرمایه‌گذار تأمین بخشی از زیرساخت‌های صنعت استان را برعهده گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با اشاره به اینکه از زمان شروع دولت سیزدهم اقدامات خوبی در شهرک‌های صنعتی گلستان انجام شده است، گفت: منابع مالی شرکت‌های صنعتی گلستان در مجموع سال‌های ۹۸ و ۹۹ در حدود ۸۳ میلیارد تومان بوه ولی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ فقط منابع داخلی شرکت به ۲۲۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رشد ۱۶۷ درصدی منابع مالی داخلی شرکت‌های صنعتی گلستان

شهمرادی با توضیح اینکه منابع مالی شهرک‌های صنعتی گلستان از سه بخش منابع مالی داخلی، بودجه تملک دارایی استان و منابع ملی تأمین می‌شود، افزود: در بخش منابع داخلی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به دو سال مشابه قبل ۱۶۷ درصد رشد داشته‌ایم.

۵۸ واحد راکد صنعتی گلستان به چرخه تولید بازگشت/ احیای ۴۵۰ شغل پایدار

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش تملک استانی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص داده شد اما این رقم در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱بیش از ۴۶ میلیارد تومان افزاش یافت.

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی گلستان خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از محل منابع ملی ۳۸ میلیارد تومان به شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان اختصاص یافت که نسبت به مدت زمان مشابه دو سال قبل ۶.۳ برابر رشد داشته است.

رشد ۲۴۳ درصدی کمک‌های مالی شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان

شهمرادی از رشد ۲۴۳ درصدی کمک‌های مالی شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان به صنایع خبر داد و افزود: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بخش صنایع کمک کردیم اما در دولت سیزدهم  میزان کمک ‌های مالی ما به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی با توضیح اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان ۷۰ درصد هزینه شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی صنایع استان را پرداخت می‌کند، گفت: بسیاری از زمین‌های شهرک‌های صنعتی به اشخاصی سپرده شده بود که عملاً هیچ فعالیت صنعتی در آن صورت نمی‌گرفت، به همین دلیل در دو سال اخیر بیش از ۴۸ هکتار از اراضی راکد پس گرفته و در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار داده شد.

رشد ۱۲۳ درصدی خلع ید اراضی راکد در گلستان

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی گلستان با اشاره به رشد ۱۲۳ درصدی خلع ید اراضی راکد در گلستان، تصریح کرد: ۲۱ هکتار از اراضی راکد استان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ خلع ید و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت اما در سال های۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خلع ید اراضی راکد در گلستان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

۵۸ واحد راکد صنعتی گلستان به چرخه تولید بازگشت/ احیای ۴۵۰ شغل پایدار

این مقام مسئول مجموع منابع شرکت‌های شهرک صنعتی گلستان در سال های ۹۸ و ۹۹ را در حدود ۹۵ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در دولت سیزدهم مجموع منابع مالی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی گلستان به ۳۰۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رشد ۲۵۱ درصدی شهرک‌سازی در گلستان

شهمرادی با اشاره به رشد ۲۵۱ درصدی شهرک‌سازی در گلستان گفت: مجموع شهرک‌سازی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در استان گلستان ۶۲ میلیارد تومان بوده که این میزان در دولت سیزدهم به ۲۱۸ میلیارد تومان ازایش یافت.

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی گلستان با تاکید اینکه همه تلاش ما این است که واحدهای راکد به چرخه تولید برگشته و اشتغالزایی ایجاد شود، گفت: در دو سال گذشته ۵۸ واحد راکد به چرخ تولید برگشته و از این طریق ۴۵۰ شغل احیا شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار نفر در واحدهای فعال شهرک‌های صنعتی گلستان مشغول کار هستند، اضافه کرد: حدود ۸۵۰ واحد پروانه دار در شهرک‌های صنعتی استان گلستان وجود دارد که در حدود ۶۵۰ واحد فعال و مابقی به دلایل گوناگون راکد هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha