• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402052414801
  • خبرنگار : 50214

نیاز یزد به سهمیه دارویی و درمانی بیشتر

نیاز یزد به سهمیه دارویی و درمانی بیشتر

ایسنا/یزد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: شهر یزد به دلیل امکانات مطلوب تشخیصی و درمانی یک شهر بیمارپذیر است اما توزیع منابع بر اساس تعداد جمعیت در این شهر نامتناسب است.

دکتر «سید مهدی هاشمی باجگانی» در این باره افزود: این در حالی است که توزیع دارو در استان یزد براساس جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است اما متقاضیان استفاده از این اقلام دارویی به دو میلیون نفر می رسند که علت آن هم مراجعه بیماران از مناطق جنوب و جنوب شرق کشور است.

وی با اشاره به پیگیری های متعدد پیرامون تناسب بیمارپذیری استان و امکانات تشخیصی و درمانی، گفت: با همکاری استانداری و شورای تامین استان، مدارک و اسناد لازم به منظور افزایش سهمیه دارویی و درمانی استان به وزارت کشور ارسال شده و پیگیری در این زمینه همچنان وجود دارد.

هاشمی اظهار کرد: عرضه و تقاضا در حوزه درمان استان متناسب نیست چرا که علی رغم مراجعه زیاد بیماران به مراکز بهداشتی درمانی یزد،تعداد پزشک،مراکز درمانی و داروخانه ها محدود است.

وی با اشاره به فروش نوبت دهی پزشکان توسط دلالان، گفت: حل این مشکل نیازمند پیگیری دستگاههای مرتبط در استان است چرا که نوبت دهی حضوری،تلفنی و اینترنتی در کلینیک ها و مراکز دولتی استان در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری استانداری و همچنین تدوین سند «یزد نوین» توجه ویژه ای به کاستی های زیرساختی بهداشت و درمان شود و مسیر حل مشکلات این حوزه هموار شود.

هاشمی همچنین از آمار بالای چاقی و کم تحرکی در استان خبر داد و گفت: حل این معضل نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است و معاونت های بهداشتی و تحقیقات و فناوری به منظور ارائه راهکار و انجام پژوهش های موثر در این زمینه در حال فعالیت هستند تا در آینده جایگاه مطلوب تری در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، سرپرست دانشگاه یکی از علل آمار بالای سرطان در استان را حضور بیماران غیربومی برشمرد و گفت: به دلیل امکانات بالای تشخیصی و درمانی در استان پس از مراجعه بیماران، آمار مبتلایان جزو آمار استان محسوب می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha