• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402052414848
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل بهزیستی استان:

فرایند فرزند خواندگی در مازندران تسهیل می‌یابد

فرایند فرزند خواندگی در مازندران تسهیل می‌یابد

ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران رویکرد بهزیستی را خروج کودکان از مراکز نگهداری و ورود آنها به خانواده دانست و گفت: تلاش ما بر این است که این اتفاق در کمترین زمان ممکن رخ دهد و نگهداری کودکان دارای معلولیت در خانواده از اهداف سازمان بهزیستی است.

فریبا بریمانی در گفت‌وگویی با بیان اینکه اولویت سازمان بهزیستی برای کودکانی که به علت فقدان سرپرست موثر یا بی سرپرستی به مراکز نگهداری بهزیستی سپرده می شوند بازپیوند به خانواده است، اظهار کرد: در بازپیوند کودک به خانواده تلاش می‌شود کودک وارد خانواده زیستی خود گردد و اگر این امر صورت نگرفت فرزند در خانواده جایگزین، اقوام سببی و نسبی خود ساماندهی می شود.

وی ادامه داد: اگر باز پبوند کودک به خانواده و یا اقوام انجام نشد؛ فرزند وارد فرآیند فرزندخواندگی، ”امین موقت"می شود و در نهایت اگر هیچکدام از اینها میسر نشود به ناچارفرزند در مراکز بهزیستی نگهداری خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به راه اندازی سامانه ملی فرزند خواندگی و ثبت نام متقاضیان فرزند از طریق این سامانه، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹، ۶۱۷ متقاضی، سال ۱۴۰۰، ۷۰۰ متقاضی، سال۱۴۰۱، ۵۰۰ متقاضی و سال ۱۴۰۲ ، ۲۰۳ متقاضی فرزند در استان مازندران در سامانه ملی فرزند خواندگی ثبت نام کردند که از مجموع ۲۰۲۰ متقاضی فرزند خواندگی در طی این سال ها بیشترین تعداد مربوط به متقاضیان بدون فرزند با ۸۴ درصد، خانواده های دارای فرزند۱۱ درصد و زنان مجرد ۴ درصد بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جنسیت مورد تقاضا برای فرزند دختر ۵۶ درصد و فرزند پسر  ۲۱ درصد و ۲۳ درصد از خانواده ها نیز جنسیت مورد تقاضا برای آنها فرقی نداشت، یادآور شد: بیشترین سن مورد تقاضا برای فرزند خواندگی در استان ۰ تا۲ سال ۶۴ درصد، ۳تا۴ سال ۲۰ درصد، ۵تا ۶ سال ۸ درصد، ۷تا ۱۰ سال۵ درصد و ۱۱تا ۱۶ سال یک درصد بوده است.

بریمانی افزود: بیشتر متقاضیان خواهان به سرپرستی گرفتن یک فرزند ۵۷ درصد و ۴۳ درصد نیز خواهان دو فرزند برادر خواهر و یا چند قلو هستند.

دکتر بریمانی با اظهار اینکه از تعداد ۲۰۲۰متقاضی فرزند خواندگی از سال ۱۳۹۹ تاکنون  ۱۷۲ کودک به خانواده های مورد تایید کمیته فرزند خواندگی واگذار شدند، اظهار کرد: تعداد ۸۲۰ پرونده متقاضی در طی سالهای ۱۳۹۹ الی ۱۴۰۲ به دلایل مختلف از جمله عدم پیگیری جهت رفع نواقص، تایید نشدن از سوی مددکار پرونده در مصاحبه، بازدید منزل، نداشتن تایید مشاور، عدم تایید در کمیته استانی و یا انصراف خانواده ها از فرزند پذیری تعلیق شده است .

وی رویکرد بهزیستی را خروج کودکان از مراکز نگهداری و ورود آنها به خانواده بیان کرد و افزود: تلاش ما بر این است که این اتفاق در کمترین زمان ممکن رخ دهد و نگهداری کودکان دارای معلولیت در خانواده از اهداف سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآور شد: کودکان دارای شرایط خاص ( بیمار یا دارای معلولیت)در کمترین زمان و بدون طی فرایند فرزندخواندگی به خانواده های متقاضی فرزند واگذار می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha